Op 25 april 2024 slaan Katholiek Onderwijs Vlaanderen, LUCA school of arts, Sint-Lukas Academie en S.M.A.K. de handen in elkaar met een programma waar de gemene delers tussen het OKAN-onderwijs en de kunsten worden verkend.
Selectieprocedure en -data Een cv-screening op 29 maart Feedbackgesprekken (op afspraak) op 2 april Sollicitatiegesprek op 17 april, ongeveer een week ervoor ontvang je via mail een thuisopdracht en adviserende psychotechnische test abstract redeneren Bekendmaking resultaten in de week van 22 april...
Via eTwinning kunnen schoolklassen uit heel Europa samenwerken aan projecten. Zo kunnen ze elkaars cultureel erfgoed leren kennen. Wat kan uw aandeel zijn als erfgoedorganisatie?
Interesse? De uitgebreide functieomschrijving en de selectieprocedure vind je in de aanwervingsbrochure . Indien je je kandidaat wil stellen voor deze functie, solliciteer dan uiterlijk op zondag 31 maart 2024 via deze link . Je kandidatuur wordt enkel in aanmerking genomen als: je alle gevraagde...
Startte u dit schooljaar een Buurten met erfgoed- of ander samenwerkingsproject met een school? Bent u van plan dat binnenkort te doen? Of misschien twijfelt u nog? Kom mee ervaringen uitwisselen op 14 maart.
Een aantal Gentse musea bundelden de krachten en organiseerden onlangs een TOP-dag voor gidsen in MSK Gent. Ook FARO nam een sessie in handen, en zorgde voor een round-up van de dag.
Hoe kunnen musea mensen met migratieroots en een vluchtverleden helpen in hun zoektocht naar een thuis? Hoe kunnen ze veilige locaties zijn? En hoe kunnen ze erfgoed gebruiken om belangrijke verhalen over thuis, heimwee en identiteit te delen?
Op 22 april 1915 werd voor het eerst een chemisch massavernietigingswapen gebruikt: chloorgas. Een vierdelige podcastreeks van het In Flanders Fields Museum brengt een indringend, hartverscheurend verhaal.
In het septembernummer van faro | tijdschrift over cultureel erfgoed willen we u een breed spectrum bieden van voorbeelden en praktijken van jongeren en/in erfgoed(werk). En dat graag samen met u. Schrijft u mee?
Heel wat erfgoedmaterie raakt aan relevante maar ook gevoelige maatschappelijke thema’s. Hoe gaan Erfgoedklasbakken van KADOC-KU Leuven hiermee aan de slag in de klas?