Interesse? Om te kunnen solliciteren voor deze vacature dien je in het bezit te zijn van een diploma van master. Bezorg ons ten laatste op 06-05-2024 om 23.59 uur de volgende documenten: Je cv Je motivatiebrief Een kopie van je diploma Indien je je diploma buiten de Europese Unie behaald hebt (met...
Het erfgoedluik van de masteropleiding Archivistiek, die volgend academiejaar verdwijnt, krijgt een nieuwe adem in de master Erfgoedstudies aan de Universiteit Antwerpen.
Het AMVB verbouwde in de loop van 2023 het eigen archiefdepot. Daardoor zoekt het archief een nieuwe bestemming voor een grote voorraad aan vaste archiefrekken.
Organisaties zijn tegenwoordig dynamisch en er vinden dikwijls veranderingen plaats. Soms gaat het om grote organisatieveranderingen, zoals een verhuis, een fusie, een nieuwe structuur, enz. Deze hebben grote impact op de medewerkers, maar ook op de informatieprocessen. Informatie- en archiefbeheer...
Water is van onschatbare waarde. De Week van het Water is daarom het geknipte moment om het waterrijke erfgoed in Vlaanderen in de kijker te plaatsen: hoe draagt het bij aan een meer ecologische samenleving?
Interesse om via het Cultureelerfgoeddecreet een kwaliteitslabel aan te vragen bij het Departement CJM? Neem deel aan het begeleidingstraject dat FARO dit voorjaar opstart.
Waarom worden musea geregeld geviseerd door klimaatactivisten? Deze eerste FARO-podcast gaat op zoek naar antwoorden op de (complexe) vraag hoe musea een verschil kunnen maken in de strijd tegen de klimaatverandering.
De selectieprocedure bestaat uit een CV-screening, een gesprek met voorbereidende opdracht en een assessment. Kandidaten moeten in totaliteit 60 % verwerven om geschikt te worden bevonden voor de functie. Wervingsreserve Voor deze functie leggen we een wervingsreserve aan met een lijst van...
8 maart is Internationale Vrouwendag, al meer dan 100 jaar lang (ja hoor, al sinds 1911!). Ook in de erfgoedsector wordt hier uitgebreid aandacht aan besteed. Ook FARO nam deel aan enkele initiatieven. We blikken even terug.
Hoe kunnen musea mensen met migratieroots en een vluchtverleden helpen in hun zoektocht naar een thuis? Hoe kunnen ze veilige locaties zijn? En hoe kunnen ze erfgoed gebruiken om belangrijke verhalen over thuis, heimwee en identiteit te delen?