Het Middelheimmuseum en stad Antwerpen, ZNA en Universiteit Antwerpen zoeken samen naar een verbinding tussen de sites waardoor het museum toegankelijker wordt vanuit het ziekenhuis. Inzet: kunst en landschap voor een betere gezondheid.
Kent u de KOERSbus al? Met deze omgebouwde museumbus ging KOERS. Museum van de wielersport voor het eerst op pad naar aanleiding van het WK Wielrennen in 2021. De bus is nu op zoek naar een nieuwe eigenaar.
Het CHARTER-project schoot in januari 2021 uit de startblokken. Waar staan we nu, twee en een half jaar later? Een korte update en een filmpje.
FARO zet de komende beleidsperiode nog steviger in op onderzoek. Maar we blikken ook terug op gevoerd onderzoek en ondersteunen u bij uw eigen onderzoek. Ontdek de nieuwe aanvullingen in de Erfgoedwijzer en een nieuw onderzoeksluik op de website.
De 'Pro Civitate’ Prijs bekroont een onuitgegeven doctoraatsverhandeling die een originele en belangrijke bijdrage vormt tot de stadsgeschiedenis of tot de lokale geschiedenis.
Op dinsdag 16 mei 2023 wordt u verwacht voor een Groot Onderhoud dat qua urgentie en relevantie zijn gelijke niet kent. Komt u in Lamot Mechelen meedenken en -praten over de impact van de klimaatcrisis op erfgoed?
Met het Verenigingsloket wil de Vlaamse overheid de dienstverlening van verschillende overheden aan verenigingen makkelijker laten verlopen. Om dat te verwezenlijken vroeg zij input van zowel verenigingen als overheden.
Om onze dienstverlening – letterlijk – dichter bij u te brengen, organiseert FARO twee ontmoetingsmomenten, helemaal op maat van het lokale erfgoedwerk. U komt toch ook?
Hoe zet u een sappig dialect in de kijker? En hoe toont u vakmanschap aan een bezoeker? Hogeschool Thomas More zocht het voor u uit. Op 10 februari kunt u kennismaken met de voorlopige resultaten.
Op vrijdag 10 december organiseren het Departement CJM en het agentschap Onroerend Erfgoed, in nauwe samenwerking met FARO en het Vlaams Depotnetwerk een studiedag over de minder in het oog springende, maar oh zo belangrijke depotwerking.