Het nieuwe nummer in de reeks ‘Cahiers Politiestudies’ belicht een wat onderbelicht thema. Met deze publicatie wordt dit deels rechtgezet.
Een gloednieuw kader voor cultuur- en kunsteducatie - dat is de uitkomst van de UNESCO wereldconferentie in februari 2024. Maar wat staat er in dat kader? En wat betekent dit voor het beleid en de praktijk hier in België?
Interesse? Om te kunnen solliciteren voor deze vacature dien je in het bezit te zijn van een diploma van master. Bezorg ons ten laatste op 06-05-2024 om 23.59 uur de volgende documenten: Je cv Je motivatiebrief Een kopie van je diploma Indien je je diploma buiten de Europese Unie behaald hebt (met...
De NEMO-werkgroep LEM - the Learning Museum verzamelt feedback in een enquête met acht vragen ter voorbereiding van een rapport over diversiteit en inclusie in musea. Deadline is al op 19 april!
"Wat vindt de Nederlander nou écht van de musea?" De Nederlandse Museumvereniging (NMV) was nieuwsgierig naar de maatschappelijke impact van musea. Het resultaat bevestigt stevig de maatschappelijke impact van musea.
Bent u een beleidsmaker of cultuurprofessional en werkt u internationaal of hebt u plannen om dit te doen? Dan is dit webinar interessant voor u.
Inschrijven kan tot uiterlijk 21 april 2024. Meer informatie over deze vacature vind je via de website van gemeente Evergem . Daar kan je ook de infobundel downloaden.
Tijdens een internationale conferentie, meegeorganiseerd door FARO, werden de aanbevelingen gepresenteerd aan beleidsmakers van regionaal, nationaal en Europees niveau.
Op maandag 29 april 2024 vindt het Congres van het Fonds Cultuurmanagement plaats aan de Universiteit Antwerpen dat dit jaar in het teken staat van de rol en de kracht van kunst en cultuur in de lokale context.
Wil u graag een project realiseren met een partner uit de Duitstalige Gemeenschap waarbij digitalisering, digitale creatie en beleving centraal staan? Dien dan uiterlijk op 3 mei 2024 een projectvoorstel in.