Interesse in deze unieke buitenlandse ervaring? Surf dan naar de website van ARC Nederland/Vlaanderen en vul het inschrijvingsformulier in voor 12 april 2024. Na je inschrijving ontvang je van ons een bevestigingsmail waarin we je uitnodigen voor een kort sollicitatiegesprek. Vervolgens krijgen de...
Wat maakt een plek een thuis? Is het de fysieke structuur? Of gaat het dieper, over de relaties en gevoelens die we koesteren? Deze vragen vormen de kern van 'HonderdHuizen', een theaterstuk van Yinka Kuitenbrouwer.
8 maart is Internationale Vrouwendag, al meer dan 100 jaar lang (ja hoor, al sinds 1911!). Ook in de erfgoedsector wordt hier uitgebreid aandacht aan besteed. Ook FARO nam deel aan enkele initiatieven. We blikken even terug.
Op vraag van Vlaams minister Matthias Diependaele lanceert het agentschap Onroerend Erfgoed een oproep voor educatieve projecten en publiekswerking die archeologie op een innovatieve manier naar het publiek brengen.
De 17e-eeuwse Franse filosoof Nicolas Boileau wist het al: 'Du choc des idéés jaillit la lumière'. Om de drie maanden krijgt u een shot ideeën via faro, het tijdschrift van FARO.
Op 22 april 1915 werd voor het eerst een chemisch massavernietigingswapen gebruikt: chloorgas. Een vierdelige podcastreeks van het In Flanders Fields Museum brengt een indringend, hartverscheurend verhaal.
Elk jaar organiseert CVO Groeipunt een aantal korte opleidingen in het studiegebied Bibliotheek, Archief en Documentatie. In mei 2024 wordt, wegens blijvende vraag, de bijscholing School & Bib hernomen.
Maakt u het jonge publiek (en de erfgoedbewakers van morgen) bewust van de rijkdom van de erfgoedsector? Vergeet dan zeker niet om uw activiteit voor de Erfgoedweken te registreren.
Kent u de KOERSbus al? Met deze omgebouwde museumbus ging KOERS. Museum van de wielersport voor het eerst op pad naar aanleiding van het WK Wielrennen in 2021. De bus is nu op zoek naar een nieuwe eigenaar.
Waarom hebben we eigenlijk (stand)beelden nodig? Wie heeft er profijt van? En wie zijn ze tot last? Allemaal vragen die Ton Quik zich stelt in zijn nieuwe boek ‘Meer dan een beeld’.