Via eTwinning kunnen schoolklassen uit heel Europa samenwerken aan projecten. Zo kunnen ze elkaars cultureel erfgoed leren kennen. Wat kan uw aandeel zijn als erfgoedorganisatie?
Hoe brengt u archiefmateriaal tot leven voor jongeren die opgroeien in een sterke beeldcultuur? Stadsarchief Mechelen deed ervaring op en ontvangt tijdens Erfgoedweken een reeks schoolklassen met eigen documentaires.
Hoe kunnen erfgoedwerkers bijdragen aan een LGBTI-positief klimaat in scholen? Amsab-ISG onderzoekt het tijdens de Erfgoedweken.
In het septembernummer van faro | tijdschrift over cultureel erfgoed willen we u een breed spectrum bieden van voorbeelden en praktijken van jongeren en/in erfgoed(werk). En dat graag samen met u. Schrijft u mee?
Heel wat erfgoedmaterie raakt aan relevante maar ook gevoelige maatschappelijke thema’s. Hoe gaan Erfgoedklasbakken van KADOC-KU Leuven hiermee aan de slag in de klas?
Ben jij tussen 12 en 26 jaar? En geïnteresseerd in wat musea en andere erfgoedorganisaties doen en tonen? Of weet je er helemaal niets over en wil je dat wel eens verkennen? Deel je graag jouw kijk op dit aanbod door te schrijven, tekenen, fotograferen of meer? Dan zijn wij op zoek naar jou! Ja, jou...
Bereidt u zich bij de start van het nieuwe jaar ook volop voor op de Erfgoedweken? Als opwarmertje schotelen we u in een nieuwe blogreeks enkele bijzondere initiatieven voor.
Een workshop of ander soort lespakket dat leerlingen echt aan het denken zet: welke bouwstenen zijn daar voor nodig? Ontdek het in de vorming die FARO en Thomas More op 27 februari aanbieden in FOMU Antwerpen.
Op 1 februari vindt 'Dig It Up' plaats, een inspiratiedag voor cultuurmedewerkers over digitale cultuureducatie.
Maakt u het jonge publiek (en de erfgoedbewakers van morgen) bewust van de rijkdom van de erfgoedsector? Vergeet dan zeker niet om uw activiteit voor de Erfgoedweken te registreren.