Hoe ervaarde u Erfgoeddag als organisator? Of misschien bezocht u een activiteit, bent u leerkracht of trok u naar scholen als Erfgoedklasbak? Ook dan kunt u uw bevindingen delen: neem voor 12 mei deel aan de bevraging.
Smeedt u plannen met leerkrachten en leerlingen voor een digitaal, Europees en erfgoedrijk project? Schrijf u dan in voor het webinar dat FARO en eTwinning organiseren op 15 mei.
De verkiezingskoorts stijgt. Met het oog op de verkiezingen in juni zijn al verschillende memoranda en inspiratieteksten gepubliceerd. We zetten opnieuw de oogst van de voorbije weken voor u op een rijtje.
Hoe brengt u archiefmateriaal tot leven voor jongeren die opgroeien in een sterke beeldcultuur? Stadsarchief Mechelen deed ervaring op en ontvangt tijdens Erfgoedweken een reeks schoolklassen met eigen documentaires.
Hoe kunnen erfgoedwerkers bijdragen aan een LGBTI-positief klimaat in scholen? Amsab-ISG onderzoekt het tijdens de Erfgoedweken.
Op 30 januari ging een eerste versie van het Verenigingsloket online. Het Verenigingsloket wil als digitaal platform de dienstverlening aan verenigingen toegankelijker maken en vereenvoudigen.
Heel wat erfgoedmaterie raakt aan relevante maar ook gevoelige maatschappelijke thema’s. Hoe gaan Erfgoedklasbakken van KADOC-KU Leuven hiermee aan de slag in de klas?
De Geelse Gezinsverpleging en Traditionele irrigatie in Lommel: deze twee praktijken zijn vanaf nu erkend door Unesco.
In 2022 lanceerde ICOM de nieuwe internationale museumdefinitie. Kunsteducatieve organisatie Bamm! miste echter nog de stem van kinderen en jongeren. En dus gingen ze zelf aan de slag, mét resultaat.
De verkiezingskoorts stijgt zienderogen. Ook vanuit de cultureel-erfgoedsector zijn al verschillende memoranda en inspiratieteksten gepubliceerd. We zetten de oogst van de voorbije weken voor u op een rijtje.