Buurten met erfgoed laat leerlingen kennismaken met erfgoed in de omgeving van de school. Hiertoe starten (lokale) erfgoedorganisaties een schooljaar lang een traject op samen met leerkrachten; vaak onder begeleiding van de erfgoedcel. Gezamenlijk werken ze zo een of meerdere lesactiviteit(en) uit
We schrijven 17 februari en 16 juli 1964. De grondslag wordt gelegd voor de Turkse en Marokkaanse migratie naar België. Nu, 50 jaar later, herdenken we de akkoorden die toen werden gesloten tussen België en beide landen. Het is de ideale aanleiding voor een ruime waaier aan initiatieven over erfgoed
Dit boekje is in de eerste plaats bedoeld voor al wie voorwerpen of verzamelingen beheert. Deze brochure levert inzichten aangaande de principes van conservering en restauratie, over punten die u in acht moet nemen bij het inschakelen van een restaurateur en over de inhoud van een prijsofferte.
In 2008 werd het ‘Denktraject erfgoededucatie’ georganiseerd door het Agentschap Kunsten & Erfgoed, VIOE, CANON Cultuurcel, het Departement Cultuur, Jeugd, Sport en Media, in samenwerking met FARO. Het eindverslag van dit denktraject (dd. 6 juni 2008) kunt u hier raadplegen. Het denktraject stelde
Dit onderzoek werd uitgevoerd door Sofie De Ruysser, in het kader van een project van de Musea stad Antwerpen, dienst Collectiebeleid / Behoud en Beheer, en de Erfgoedcel Antwerpen. Het Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap verleende steun aan deze studie. Het rapport van het onderzoek bevat een
Onderzoeksproject in opdracht van de provincie Limburg rond de wenselijkheid en haalbaarheid van een open depotwerking. FAROnet biedt u volledige inzage in het onderzoek rond een open depotwerking dat in opdracht van de provincie Limburg werd uitgevoerd. Het rapport van het onderzoek bestaat uit een
Onderzoeksrapport over de kwantitatieve en kwalitatieve resultaten van een onderzoek over eindejaarsfeesten bij allochtone jongeren.