Beleidsbeïnvloeding is een begrip dat bij mensen verschillende emoties oproept. Denkt u aan strategisch lobbyen, belangenbehartiging of het verkrijgen van waardevolle steun? Bij elk van deze gedachten komt u best eens luisteren naar dit webinar.
MAPS, de onderzoeksgroep periodieke studies van de UGent, organiseert een seminarie van een halve dag over digitalisering en digitaal onderzoek.
Ook vrijetijdsorganisaties hebben met heel wat documenten die steeds op een juiste manier zouden moeten gearchiveerd worden. AMVB organiseert twee vormingen archiefbeheer met meer uitleg.
Reeks digitale, interactieve inspiratiesessies over vier verschillende thema’s, boordevol praktische tips en voorbeelden om mee aan de slag te gaan, en een hands-onworkshop in de ‘kapelletjesmaand’ mei
Op maandag 29 april 2024 vindt het Congres van het Fonds Cultuurmanagement plaats aan de Universiteit Antwerpen dat dit jaar in het teken staat van de rol en de kracht van kunst en cultuur in de lokale context.
Tips voor niet-professionele spelers om hun documenten te bewaren.
De kern van samenleven is dat iedereen zich thuis voelt in zijn of haar gemeente of stad. Maar hoe creëert u een duurzame verbinding tussen alle burgers, zowel nieuwkomers als mensen die hier al veel langer wonen? En hoe kunt u als erfgoedspeler bijdragen aan de verbondenheid in onze samenleving? In
Als steunpunt willen we onze missie waarmaken: u ondersteunen en helpen groeien. Ook op het vlak van ‘diversiteit’ en ‘meerstemmigheid’; thema’s die veel vragen oproepen. Met het voltallige team hebben we gewerkt aan een diversiteitsplan. Dat stellen we nu met trots aan u voor. De synthese van dit
Hoe maakt u werk van een sterk lokaal erfgoedbeleid? Deze brochure helpt u op weg. Ze is gratis, digitaal en helemaal op maat van lokale besturen. Na het lezen van de brochure heeft u een goed idee over wat erfgoed is, hoe u lokale erfgoedactoren kunt ondersteunen, hoe u een beleidsvisie voor
In sneltempo maakten we de afgelopen maanden kennis met online webinars, bijeenkomsten en tools. Maar tools zijn slechts het topje van de ijsberg. Waar het echt om gaat, zijn de doelen die u wil bereiken en de soort interactie die u op het oog heeft. Vanuit die didactische insteek maakte FARO