Beleidsbeïnvloeding is een begrip dat bij mensen verschillende emoties oproept. Denkt u aan strategisch lobbyen, belangenbehartiging of het verkrijgen van waardevolle steun? Bij elk van deze gedachten komt u best eens luisteren naar dit webinar.
Erfgoeddag, op zondag 21 april, staat dit jaar in het teken van ‘Thuis’. Maar wat maakt van jouw huis een thuis? We stuurden reporter Kamiel De Bruyne op pad met deze vraag.
Als ‘onderzoeken’ en ‘participeren’ samenkomen, spreken we over 'burgerwetenschap'. En laat dat nu net het onderwerp zijn van een netwerkdag, op 12 september 2024 in Lamot Mechelen.
"Wat vindt de Nederlander nou écht van de musea?" De Nederlandse Museumvereniging (NMV) was nieuwsgierig naar de maatschappelijke impact van musea. Het resultaat bevestigt stevig de maatschappelijke impact van musea.
Ken Veerman schreef met 'Vertellers, geen verkopers' een inspirerend boek over zelfzeker management in de cultuursector. Collega Jacqueline van Leeuwen leende het in de FARO-bibliotheek en deelt drie gouden tips die ze eruit meeneemt.
Erfgoeddag alleen voor de oudere generaties? Think again! Ook voor jongeren valt er meer te beleven dan u denkt. Veel jongerenverenigingen organiseren activiteiten die zullen verrassen. Dus waarom niet een dagje uit met vrienden?
Het erfgoedluik van de masteropleiding Archivistiek, die volgend academiejaar verdwijnt, krijgt een nieuwe adem in de master Erfgoedstudies aan de Universiteit Antwerpen.
In mei lanceert FARO een nieuwe lijst met beschikbare stageplaatsen voor studenten. Maar hoe zorgt u voor een stagebeschrijving waarvoor studenten écht in de rij staan? Een checklist.
Waarom worden musea geregeld geviseerd door klimaatactivisten? Deze eerste FARO-podcast gaat op zoek naar antwoorden op de (complexe) vraag hoe musea een verschil kunnen maken in de strijd tegen de klimaatverandering.
Wat maakt een plek een thuis? Is het de fysieke structuur? Of gaat het dieper, over de relaties en gevoelens die we koesteren? Deze vragen vormen de kern van 'HonderdHuizen', een theaterstuk van Yinka Kuitenbrouwer.