De NEMO-werkgroep LEM - the Learning Museum verzamelt feedback in een enquête met acht vragen ter voorbereiding van een rapport over diversiteit en inclusie in musea. Deadline is al op 19 april!
De derde editie van de Erfgoedweken is gestart. FARO wenst alle Erfgoedklasbakken en viparrangementbegeleiders veel fijne en succesvolle ervaringen toe. We nodigen u ook graag uit voor een digitale intervisie op 8 mei om samen terug te blikken.
"Wat vindt de Nederlander nou écht van de musea?" De Nederlandse Museumvereniging (NMV) was nieuwsgierig naar de maatschappelijke impact van musea. Het resultaat bevestigt stevig de maatschappelijke impact van musea.
Erfgoeddag alleen voor de oudere generaties? Think again! Ook voor jongeren valt er meer te beleven dan u denkt. Veel jongerenverenigingen organiseren activiteiten die zullen verrassen. Dus waarom niet een dagje uit met vrienden?
In mei lanceert FARO een nieuwe lijst met beschikbare stageplaatsen voor studenten. Maar hoe zorgt u voor een stagebeschrijving waarvoor studenten écht in de rij staan? Een checklist.
Interesse om via het Cultureelerfgoeddecreet een kwaliteitslabel aan te vragen bij het Departement CJM? Neem deel aan het begeleidingstraject dat FARO dit voorjaar opstart.
8 maart is Internationale Vrouwendag, al meer dan 100 jaar lang (ja hoor, al sinds 1911!). Ook in de erfgoedsector wordt hier uitgebreid aandacht aan besteed. Ook FARO nam deel aan enkele initiatieven. We blikken even terug.
Via eTwinning kunnen schoolklassen uit heel Europa samenwerken aan projecten. Zo kunnen ze elkaars cultureel erfgoed leren kennen. Wat kan uw aandeel zijn als erfgoedorganisatie?
Startte u dit schooljaar een Buurten met erfgoed- of ander samenwerkingsproject met een school? Bent u van plan dat binnenkort te doen? Of misschien twijfelt u nog? Kom mee ervaringen uitwisselen op 14 maart.
Op vraag van Vlaams minister Matthias Diependaele lanceert het agentschap Onroerend Erfgoed een oproep voor educatieve projecten en publiekswerking die archeologie op een innovatieve manier naar het publiek brengen.