Op 25 april 2024 slaan Katholiek Onderwijs Vlaanderen, LUCA school of arts, Sint-Lukas Academie en S.M.A.K. de handen in elkaar met een programma waar de gemene delers tussen het OKAN-onderwijs en de kunsten worden verkend.
Water is van onschatbare waarde. De Week van het Water is daarom het geknipte moment om het waterrijke erfgoed in Vlaanderen in de kijker te plaatsen: hoe draagt het bij aan een meer ecologische samenleving?
U bent weerom van harte uitgenodigd om deze zomer mee een Schatten van Vlieg-zoektocht te organiseren. Families en jonge kinderen kunnen zo op een bijzonder laagdrempelige manier kennismaken met uw huis en werking.
Waarom worden musea geregeld geviseerd door klimaatactivisten? Deze eerste FARO-podcast gaat op zoek naar antwoorden op de (complexe) vraag hoe musea een verschil kunnen maken in de strijd tegen de klimaatverandering.
Selectieprocedure en -data Een cv-screening op 29 maart Feedbackgesprekken (op afspraak) op 2 april Sollicitatiegesprek op 17 april, ongeveer een week ervoor ontvang je via mail een thuisopdracht en adviserende psychotechnische test abstract redeneren Bekendmaking resultaten in de week van 22 april...
Wat maakt een plek een thuis? Is het de fysieke structuur? Of gaat het dieper, over de relaties en gevoelens die we koesteren? Deze vragen vormen de kern van 'HonderdHuizen', een theaterstuk van Yinka Kuitenbrouwer.
Via eTwinning kunnen schoolklassen uit heel Europa samenwerken aan projecten. Zo kunnen ze elkaars cultureel erfgoed leren kennen. Wat kan uw aandeel zijn als erfgoedorganisatie?
Interesse? De uitgebreide functieomschrijving en de selectieprocedure vind je in de aanwervingsbrochure . Indien je je kandidaat wil stellen voor deze functie, solliciteer dan uiterlijk op zondag 31 maart 2024 via deze link . Je kandidatuur wordt enkel in aanmerking genomen als: je alle gevraagde...
Een aantal Gentse musea bundelden de krachten en organiseerden onlangs een TOP-dag voor gidsen in MSK Gent. Ook FARO nam een sessie in handen, en zorgde voor een round-up van de dag.
Hoe kunnen musea mensen met migratieroots en een vluchtverleden helpen in hun zoektocht naar een thuis? Hoe kunnen ze veilige locaties zijn? En hoe kunnen ze erfgoed gebruiken om belangrijke verhalen over thuis, heimwee en identiteit te delen?