Podiumkunsten zijn per definitie vluchtig. Hoewel een audiovisuele opname de authentieke ervaring van publiek en spelers niet kan vervangen, is het vaak het enige dat rest om de voorstelling te herbeleven, in de toekomst te hernemen, te bestuderen of nadien nog te verspreiden voor promotionele of...
De Digitale Week is een week vol multimedia-activiteiten in heel België, steeds gratis of zeer goedkoop. De activiteiten zijn zeer divers, dus zowel beginners als mensen met wat meer ervaring zijn welkom. Editie 2012 vindt plaats van 21 tot en met 27 april 2012. De activiteiten tijdens de Digitale...
Informatievoorziening, informatiebeheersing en dienstverlening zijn de trefwoorden van de postacademische vorming Informatie- en Bibliotheekwetenschap, de enige Vlaamse opleiding binnen deze discipline op universitair niveau. De eenjarige opleiding wil specialisten in de informatie- en...
Er zijn nog plaatsen vrij om in te schrijven voor het postgraduaat voor sociaal en participatief gebruik van nieuwe media. Deze éénjarige opleiding is vooral bedoeld voor de sociaal-culturele profit en non-profit sector. Het postgraduaat leidt tot verdieping in mogelijkheden van nieuwe media voor...
UGentMemorie is het virtueel geheugen dat de geschiedenis en het herinneringspatrimonium van de Gentse universiteit verzamelt en presenteert. Rode draad daarbij is de impact van stad, maatschappij en wetenschap op de universiteit en vice versa. Onder de hoede van de professoren Gita Deneckere en...
Op maandag 21/12/2009 lanceerde Vlaams minister van Media, Ingrid Lieten, de nieuwe website Gaming. In het kader van een stimulerend beleid rond computergames, lanceerde Vlaams minister van Media Ingrid Lieten, de nieuwe website 'Gaming' . De website is bedoeld als een richtwijzer voor ouders...
Nog tot en met 28 december reist de 'Verhalentafel: Expo '58' doorheen Vlaanderen. Dit is het eindresultaat van een project, op initatief van de Vlaamse Gemeenschap, Departement CJSM, dat de bedoeling heeft e-cultuur via nieuwe applicaties en werkvormen te introduceren: "In het kader van de...