Om een correct beeld te kunnen schetsen van depotproblematiek bij de erkende collectiebeherende Vlaamse cultureel-erfgoedinstellingen anno 2014 peilden we in het Cijferboek Cultureel Erfgoed naar de status van hun depotinfrastructuur. Naast vragen over het type, de omvang en de nog beschikbare
Podiumkunsten zijn per definitie vluchtig. Hoewel een audiovisuele opname de authentieke ervaring van publiek en spelers niet kan vervangen, is het vaak het enige dat rest om de voorstelling te herbeleven, in de toekomst te hernemen, te bestuderen of nadien nog te verspreiden voor promotionele of...
Op donderdag 19 december deelde Vlaams minister van Cultuur Joke Schauvliege samen met FARO, Stichting Lezen en alle steunpunten en fondsen uit de cultuursector het boekje Thuis. 50 jaar migratie uit aan pendelaars. Daarmee gaf ze het startschot voor het jubileumjaar ‘50 jaar migratie’, de...
Notwithstanding a growing interest in intercultural communication in the 21st century, most professionals in the Low Countries (and elsewhere) have not been trained in this field during their education. Many managers believe that experience is sufficient to bring an international assignment to a
In 2012 kreeg de lezingenreeks Met nieuwsgierige blik. Collectievorming en aankoopbeleid in Vlaanderen een vervolg onder impuls van BAM, FARO en het agentschap Kunsten en Erfgoed. Vertegenwoordigers van zowel Vlaamse, federale, Waalse als buitenlandse instellingen kwamen aan het woord. Bijna
Onlangs lanceerden KADOC en Amsab-ISG een nieuwe website rond migrantenerfgoed . Een en ander kadert in het project 'Stafkaart van het migrantenmiddenveld en zijn erfgoed in Vlaanderen [1830-1990]' dat van start ging in november 2008. Dit eenjarig project werd betoelaagd door het FWO (Max...