Kent u Oehoe al? Oehoe is de nieuwe mascotte van de ErfgoedApp en werd speciaal ontwikkeld voor kinderen van 6 tot 11 jaar. De avontuurlijke uil nodigt kinderen en families uit om samen met hem op pad te gaan.
Het talent en de knowhow van de vele erkende ambachtslieden die in België actief zijn, wordt die dag in de kijker geplaatst. Ambachtslui die willen deelnemen, kunnen zich nog tot 15 oktober 2021 inschrijven.
Het 'Project Podiumtechnisch Erfgoed' zet sinds kort resoluut de spot op ons rijk podiumtechnisch erfgoed. Een digitale studiedag op 15 juni gaf het officiële startschot.
Op welke uitdagingen moet u als communicatieprofessional echt inzetten? Wat zijn de essentiële vaardigheden in het vak? Onderzoekers van Thomas More vragen het u in de eerste editie van de Vlaamse Communicatiebarometer.
Elk jaar in het najaar zetten honderden wandelaars, fietsers en ruiters de voordelen van trage wegen in de kijker. Dit jaar vindt het evenement plaats op 17 en 18 oktober.
In Vlaanderen en Brussel staat er heel wat te gebeuren rond 100 jaar Wapenstilstand. In een reeks van drie artikels maakt FARO voor u een overzicht van enkele opvallende projecten die ons zijn gemeld.
Op vrijdag 9 november 2018 vindt het jaarlijkse sectormoment het Groot Onderhoud plaats in het Vlaams Parlement te Brussel. 'Participatie' is het centrale thema van de dag.
Op 9 november nodigt FARO u van harte uit voor het jaarlijkse Groot Onderhoud. We bieden u een programma aan waarin u de hartslag van het cultureel-erfgoedveld voelt kloppen rond het thema ‘participatie’. Inschrijven kan vanaf ... nu!
Sinds 1 juni 2016 voorziet de Federale Overheidsdienst Economie een wettelijke erkenning voor ambachtslieden. Vanuit de Vlaamse cutureel-erfgoedsector maakt ETWIE , het Expertisecentrum voor Technisch, Wetenschappelijk en Industrieel erfgoed deel uit van de Commissie Ambachtslieden, waar...
Zoals u weet: de tijden zijn moeilijk. De inzet van middelen gebeurt best zo efficiënt mogelijk. Onder meer daarom organiseert FARO al voor de derde keer de basisopleiding marketing ‘Vloek of zegen?’. We lanceren dit traject op 26 februari, met twee internationale kleppers. Wil u uw aanbod en uw...