De verkiezingskoorts stijgt. Met het oog op de verkiezingen in juni zijn al verschillende memoranda en inspiratieteksten gepubliceerd. We zetten opnieuw de oogst van de voorbije weken voor u op een rijtje.
De 17e-eeuwse Franse filosoof Nicolas Boileau wist het al: 'Du choc des idéés jaillit la lumière'. Om de drie maanden krijgt u een shot ideeën via faro, het tijdschrift van FARO.
Op 30 januari ging een eerste versie van het Verenigingsloket online. Het Verenigingsloket wil als digitaal platform de dienstverlening aan verenigingen toegankelijker maken en vereenvoudigen.
Oehoe, de mascotte van ErfgoedApp, nodigt kinderen en families uit om samen op pad te gaan. Laat u Oehoe ook graag op avontuur gaan in uw erfgoedorganisatie? Maak dan nu een Oehoe-tour aan en ontvang een gratis startpakket!
Op 1 februari vindt 'Dig It Up' plaats, een inspiratiedag voor cultuurmedewerkers over digitale cultuureducatie.
Kent u de KOERSbus al? Met deze omgebouwde museumbus ging KOERS. Museum van de wielersport voor het eerst op pad naar aanleiding van het WK Wielrennen in 2021. De bus is nu op zoek naar een nieuwe eigenaar.
Publiq is op zoek naar vijf nieuwe partners die in 2023 elk een ‘stop’ of bijeenkomst van de Roadtrip Cultuureducatie willen organiseren. Thema’s kunnen allerlei richtingen uitgaan, zolang ze maar raken aan cultuureducatie in de vrije tijd.
Op 1 september sluit het Sportimonium de deuren. Daarmee komt een einde aan de museale presentatie van een bijzondere collectie sporterfgoed in het oorspronkelijke strandgebouw op het domein van Sport Vlaanderen in Hofstade.
Zes erfgoedpartners sloegen de handen in elkaar en ontwikkelden n.a.v. Erfgoeddag een digitale scheurkalender, speciaal voor leerkrachten en leerlingen uit het lager onderwijs. Foto’s en afbeeldingen maken landbouwerfgoed op een speelse manier toegankelijk.
Het MSK Gent lanceerde begin februari een LGBTQI+ museumtour. Een uitgelezen kans voor FARO om de werking rond (gender)diversiteit verder uit te diepen. We nemen u mee op een boeiende rondleiding.