Wat maakt een plek een thuis? Is het de fysieke structuur? Of gaat het dieper, over de relaties en gevoelens die we koesteren? Deze vragen vormen de kern van 'HonderdHuizen', een theaterstuk van Yinka Kuitenbrouwer.
Op 30 januari ging een eerste versie van het Verenigingsloket online. Het Verenigingsloket wil als digitaal platform de dienstverlening aan verenigingen toegankelijker maken en vereenvoudigen.
Etappe, het wielerhistorisch magazine van KOERS presenteert zijn negende editie. Bijzonder (naast de rijke inhoud) is dat het voor het eerst een cover heeft die door AI is gemaakt.
Op 1 september sluit het Sportimonium de deuren. Daarmee komt een einde aan de museale presentatie van een bijzondere collectie sporterfgoed in het oorspronkelijke strandgebouw op het domein van Sport Vlaanderen in Hofstade.
Met het Verenigingsloket wil de Vlaamse overheid de dienstverlening van verschillende overheden aan verenigingen makkelijker laten verlopen. Om dat te verwezenlijken vroeg zij input van zowel verenigingen als overheden.
Museum Dr. Guislain en Iedereen Leest slaan de handen in elkaar en organiseren op donderdag 24 en vrijdag 25 november 2022 de internationale conferentie Culture & Mental Health 2 in Gent.
In het najaar van 2021 gaf de Vlaamse overheid de aftrap voor het Verenigingsloket, een digitaal loket waar verenigingen alle aanvragen op de juiste plek en slechts eenmaal moeten indienen. De initiatiefnemers vragen nu uw input.
De Vlaamse overheid heeft dit najaar de aftrap gegeven voor het Verenigingsloket. Dat moet een digitaal loket worden, waar verenigingen alle aanvragen op de juiste plek en slechts eenmaal moeten indienen. Het doel: het verenigingsleven vlotter en overzichtelijker maken.
Zaterdag 30 april 2022 is het opnieuw en eindelijk weer tijd voor Lokale Helden! Dit evenement wil overal in Vlaanderen en Brussel een podium bieden aan aanstormend muzikaal talent. Ook musea en andere erfgoedorganisaties kunnen meewerken.
De campagne 'Veilig verenigen doen we beter samen' zet het verenigingsleven in de schijnwerper. Ook Histories is mee partner van deze campagne en lanceert een warme oproep om ook de erfgoedverenigingen positief in de kijker te zetten.