U kunt zich kandidaat stellen voor deze functie door uiterlijk op 15 december 2019 uw motivatiebrief en CV te sturen naar nathalie.depauw@musemdd.be gericht aan het nominatiecomité.
In deze intensieve cursus, georganiseerd door het Victoria and Albert Museum, leert u hoe u zakelijke kansen in uw instelling kunt identificeren en ontwikkelen. Daarbij houdt deze cursus rekening met een scala aan mogelijkheden, waaronder retail, lidmaatschap, evenementen met kaartverkoop, zaalhuur,...
Op 9 september kwam de collegagroep digitale collectieregistratie voor de derde keer samen bij FARO. Wilt u er een volgende keer graag (opnieuw) bij zijn? Op 6 december staat een volgende bijeenkomst op het programma.
In de nieuwe collegagroep ‘Goed bestuur voor kleinere musea’ kunnen musea ideeën delen, inspiratie vinden, elkaar feedback geven en vooral een critical friend zijn voor elkaar. FARO zorgt voor bijkomende voorbeelden en externe sprekers.
Wilt u aan de slag met waarderen? Dan biedt deze basiscursus u de ideale start. In drie sessies leren we u de kneepjes van het vak. De cursus start in oktober en reikt u tal van praktische methodieken aan.
Op 4 oktober zijn Agnes Brokerhof en Anna E. Bülow te gast bij FARO voor een boeiende masterclass waarin zowat alle aspecten van cultureel-erfgoedwerking samenkomen. Mis het niet en schrijf u vandaag nog in!
In het jaar waarin ons land de 75e verjaardag van de Bevrijding herdenkt, bevindt er zich nog steeds een serieuze olifant in de museumkamer. Een olifant die zich slechts sporadisch laat opmerken, maar waarvan de aanwezigheid onmiskenbaar én pijnlijk is.
Op 26 maart 2019 organiseerden het Departement Cultuur, Jeugd en Media en FARO een studiedag over het waarderen van cultureel erfgoed in Vlaanderen. Een bijzonder geslaagd evenement, dat we voor u samenvatten in een helder overzicht.
Ongeveer een jaar geleden startte het MAS met de waardering van de collectie van moraalfilosoof Jaap Kruithof. Benieuwd naar de resultaten? U kunt als erfgoedorganisatie participeren aan de herbestemming van de collectie.
Iedereen houdt van en leest strips - of toch bijna iedereen. Maar wat gebeurt er met het erfgoed van de strip? Met de schetsen, correspondentie, scenario’s, documentatie, albums en de originele platen? Niemand die het weet.