De derde editie van de Erfgoedweken is gestart. FARO wenst alle Erfgoedklasbakken en viparrangementbegeleiders veel fijne en succesvolle ervaringen toe. We nodigen u ook graag uit voor een digitale intervisie op 8 mei om samen terug te blikken.
"Wat vindt de Nederlander nou écht van de musea?" De Nederlandse Museumvereniging (NMV) was nieuwsgierig naar de maatschappelijke impact van musea. Het resultaat bevestigt stevig de maatschappelijke impact van musea.
Deze selectieprocedure bestaat uit een aantal verschillende proeven: preselectie op basis van het ingediende CV mondelinge proef + case - 22/5/2024 psychotechnische proef (+niveau-& capaciteitstest) - 27/5/2024 en/of 28/5/2024 Wil je meer lezen over het algemene verloop van onze selectieprocedures...
Waarom worden musea geregeld geviseerd door klimaatactivisten? Deze eerste FARO-podcast gaat op zoek naar antwoorden op de (complexe) vraag hoe musea een verschil kunnen maken in de strijd tegen de klimaatverandering.
Via eTwinning kunnen schoolklassen uit heel Europa samenwerken aan projecten. Zo kunnen ze elkaars cultureel erfgoed leren kennen. Wat kan uw aandeel zijn als erfgoedorganisatie?
Museumpeil, het vakblad voor museummedewerkers in Vlaanderen en Nederland, is op zoek naar redactieleden uit Vlaanderen. Zin om zelf in de pen te kruipen of mee na te denken over de inhoud van het blad? Stel u kandidaat!
Hoe brengt u archiefmateriaal tot leven voor jongeren die opgroeien in een sterke beeldcultuur? Stadsarchief Mechelen deed ervaring op en ontvangt tijdens Erfgoedweken een reeks schoolklassen met eigen documentaires.
Hoe kunnen erfgoedwerkers bijdragen aan een LGBTI-positief klimaat in scholen? Amsab-ISG onderzoekt het tijdens de Erfgoedweken.
Op 22 april 1915 werd voor het eerst een chemisch massavernietigingswapen gebruikt: chloorgas. Een vierdelige podcastreeks van het In Flanders Fields Museum brengt een indringend, hartverscheurend verhaal.
In het septembernummer van faro | tijdschrift over cultureel erfgoed willen we u een breed spectrum bieden van voorbeelden en praktijken van jongeren en/in erfgoed(werk). En dat graag samen met u. Schrijft u mee?