' This is not a Game ' is een bordspel waarbij leerlingen zich inleven in het verhaal van een vluchteling. Ze doen dit aan de hand van verhaalkaarten en doe-opdrachten die het verhaal vertellen van 14 vluchtelingen, die leefden tussen de middeleeuwen en het heden. Zo krijgen kinderen en jongeren...
Het mediabedrijf Values Media lanceert in samenwerking met Crowd Angels een nieuw crowdfundingplatform. Values Crowdfunding mikt op crowdfundingprojecten die te maken hebben met erfgoed, cultuur, welzijn en ngo’s. Anders dan een aantal bestaande crowdfundingwebsites biedt Values Crowdfunding de...
In de Barometer van de Verenigingen, die dit jaar aan de zesde editie toe is, wordt de financiële situatie van de talrijke verenigingen in ons land onder de loep genomen. Verenigingen vormen immers een economisch belangrijke sector voor wat betreft de bijdrage aan BNP en tewerkstelling. De Barometer...
Deze Expert Class richt zich tot professionals in de cultuursector. De Expert Class is een realisatie van Brugge Business School (BBS) en is tot stand gekomen in nauw overleg met het culturele werkveld. Het programma biedt u een inleiding in verschillende aspecten van (zakelijk) management voor...
In januari 2012 start de MAD faculty, Campus C-mine in Genk, met de nieuwe reeks modules van het Postgraduaat ‘Multimedia & Communicatie. Sociaal en participatief gebruik van nieuwe media’. Dit postgraduaat stelt deelnemers in staat om hedendaagse media op een sociale, communicatieve en...
Informatievoorziening, informatiebeheersing en dienstverlening zijn de trefwoorden van de postacademische vorming Informatie- en Bibliotheekwetenschap, de enige Vlaamse opleiding binnen deze discipline op universitair niveau. De eenjarige opleiding wil specialisten in de informatie- en...
Het prof. R. Bilsen Fonds voor Cultuurmanagement van de Universiteit Antwerpen reikt ook dit jaar opnieuw een prijs uit voor een ongepubliceerde studie over het cultuurmanagement in Vlaanderen en/of Nederland. Het wil daarmee de reflectie over en de kwaliteit van het management in de sector van...
Traditiegetrouw organiseert Vlieg samen met meer dan 300 culturele organisaties, bibliotheken en winkels van Standaard Boekhandel een zomeractie die kinderen en families wil prikkelen voor cultuur. De vorige actie bracht maar liefst 10.000 kinderen op de been. Dit jaar heeft Vlieg overal in...
De Koning Boudewijnstichting lanceert ook in 2010 een projectoproep Buiten Gewone Buurt. Daarmee steunt ze bewoners die een project willen realiseren voor hun buurt, wijk of dorp. De nadruk ligt op de participatie, met bijzondere aandacht voor bewoners die nog niet betrokken waren op wijk-, buurt of...
Op zondag 29 augustus 2010 geeft de 15de Cultuurmarkt van Vlaanderen het startschot van het nieuwe cultuurseizoen. Op de infomarkt informeren meer dan 200 organisaties uit de Vlaamse kunst- en cultuursector het brede publiek over hun nieuwe seizoen. Ze doen hun programma voor de komende maanden uit...