Beleidsbeïnvloeding is een begrip dat bij mensen verschillende emoties oproept. Denkt u aan strategisch lobbyen, belangenbehartiging of het verkrijgen van waardevolle steun? Bij elk van deze gedachten komt u best eens luisteren naar dit webinar.
OP/TIL nodigt u uit om uit uw bubbel te breken, de blik te openen en mee ophef te veroorzaken tijdens OP/HEF, hét event voor cultuurmakers met lef.
Een sterke achterban creëren heeft zo zijn voordelen: het zorgt voor nieuwe leden, misschien zelfs nieuwe bestuursleden die samen met u aan de kar trekken. In deze workshop bekijkt u hoe u die inspanningen met meer mensen kunt delen.
Organisaties zijn tegenwoordig dynamisch en er vinden dikwijls veranderingen plaats. Soms gaat het om grote organisatieveranderingen, zoals een verhuis, een fusie, een nieuwe structuur, enz. Deze hebben grote impact op de medewerkers, maar ook op de informatieprocessen. Informatie- en archiefbeheer...
Reeks digitale, interactieve inspiratiesessies over vier verschillende thema’s, boordevol praktische tips en voorbeelden om mee aan de slag te gaan, en een hands-onworkshop in de ‘kapelletjesmaand’ mei
Op maandag 29 april 2024 vindt het Congres van het Fonds Cultuurmanagement plaats aan de Universiteit Antwerpen dat dit jaar in het teken staat van de rol en de kracht van kunst en cultuur in de lokale context.
In deze basiscursus krijgt u een introductie in het auteursrecht, in het bijzonder de onderdelen ervan die relevant zijn voor erfgoedorganisaties. Er is ruimte voor vragen en discussie.
Webinar over begroten volgens strategische en operationele doelstellingen.
Hoe maakt u werk van een sterk lokaal erfgoedbeleid? Deze brochure helpt u op weg. Ze is gratis, digitaal en helemaal op maat van lokale besturen. Na het lezen van de brochure heeft u een goed idee over wat erfgoed is, hoe u lokale erfgoedactoren kunt ondersteunen, hoe u een beleidsvisie voor
In sneltempo maakten we de afgelopen maanden kennis met online webinars, bijeenkomsten en tools. Maar tools zijn slechts het topje van de ijsberg. Waar het echt om gaat, zijn de doelen die u wil bereiken en de soort interactie die u op het oog heeft. Vanuit die didactische insteek maakte FARO