Op vrijdag 3 december organiseert Hogeschool Odisee een infomoment over de opleiding 'Erfgoed en onderwijs'. Deze opleiding richt zich tot iedereen die ervan droomt een eigen hedendaags cultureel-erfgoedproject te ontwikkelen, nieuwe contacten te leggen of een spannende samenwerking op touw te...
Dompel u onder in de wereld van de vrijetijdscommunicatie en -participatie.
Hoe organiseert u een virus-veilige activiteit op Erfgoeddag? Waar moet u allemaal aan denken? Wie moet u betrekken? En hoe communiceert u daar best over? Tijdens deze sessie leren we u werken met een concrete checklist.
Naar aanleiding van 20 jaar Cultuurmanagement organiseert het Fonds voor Cultuurmanagement in samenwerking met deBuren en Cultuurloket een digitaal congres in het teken van de herziene bestuurscode Cultuur en de toepassing ervan.
De afgelopen jaren gingen verschillende ‘piloten’ de uitdaging aan om gemeenschappen bij waarderingsprojecten te betrekken. Tijdens een interactief webinar vertellen ze over hun ervaringen.
Wilt u een prikkelende erfgoedactiviteit voor kinderen en jongeren opzetten? Na deze opleiding kunt u uw eigen klas- of erfgoedpraktijk verrijken met innovatieve en creatieve erfgoedactiviteiten voor kinderen en jongeren.
Crowdfunding – letterlijk ‘fondsen (funding) zoeken via het publiek (crowd)’ of publieksfinanciering is vandaag een laagdrempelige en participatieve manier om allerlei projecten financieel mogelijk te maken. Maar hoe begint u eraan?
Experten van CEMPER, hét Centrum voor Muziek- en Podiumerfgoed maken u wegwijs in de belangrijkste richtlijnen rond archiefzorg en haar dienstverlening op dat vlak. Aansluitend maakt u kennis met enkele good practices.
Op 2, 3 en 4 december vindt de eerste editie plaats van 'De Zaak Cultuur', een reeks van drie online sessies met inspirerende voorbeelden, prikkelende vragen en ook (veel) debat.
Wil u als museum tijdens rondleidingen en educatieve programma's (nog meer) de dialoog met bezoekers aangaan? En hoe zorgt u ervoor dat bezoekers meer begrip hebben voor wat ‘onbekend’ of ‘anders’ is? Of nog, hoe moedigt u hen aan hun denkbeelden te nuanceren? Kortom, wil u als museum een...