Hoe ervaarde u Erfgoeddag als organisator? Of misschien bezocht u een activiteit, bent u leerkracht of trok u naar scholen als Erfgoedklasbak? Ook dan kunt u uw bevindingen delen: neem voor 12 mei deel aan de bevraging.
Werkt u voor een culturele organisatie en bent u geïnteresseerd in het opzetten van een innovatief project met een partner buiten de culturele sector? Dan biedt de subsidiestroom voor innovatieve partnerprojecten wellicht een kans voor u.
Het Vlaams Meldpunt Grensoverschrijdend Gedrag trapt de nieuwe campagne 'Misschien' af over grensoverschrijdend gedrag.
Podcasts zijn booming business, ook in de cultureel-erfgoedsector. Zo lanceerde meemoo de vierdelige podcastreeks 'Tot in detail'. Een mooie introductie tot de digitalisering van glasplaten, kranten en topstukken, en wat artificiële intelligentie daarbij vermag.
Dit is een vorming van meerdere partners, waaronder FARO. In samenwerking met het Departement Cultuur, Jeugd en Media en Kunstenpunt organiseert FARO in 2023 en 2024 vier masterclasses over de omgang met erfgoed van kunstenaars en kunstenorganisaties. Alle geïnteresseerden uit de cultureel...
Smeedt u plannen met leerkrachten en leerlingen voor een digitaal, Europees en erfgoedrijk project? Schrijf u dan in voor het webinar dat FARO en eTwinning organiseren op 15 mei.
Het archief kan nu meer en sneller scannen. Bovendien kan het ook oudere, kwetsbare boeken digitaliseren.
Een gloednieuw kader voor cultuur- en kunsteducatie - dat is de uitkomst van de UNESCO wereldconferentie in februari 2024. Maar wat staat er in dat kader? En wat betekent dit voor het beleid en de praktijk hier in België?
Erfgoeddag, op zondag 21 april, staat dit jaar in het teken van ‘Thuis’. Maar wat maakt van jouw huis een thuis? We stuurden reporter Kamiel De Bruyne op pad met deze vraag.
De derde editie van de Erfgoedweken is gestart. FARO wenst alle Erfgoedklasbakken en viparrangementbegeleiders veel fijne en succesvolle ervaringen toe. We nodigen u ook graag uit voor een digitale intervisie op 8 mei om samen terug te blikken.