Bent u al ingeschreven voor het Groot Onderhoud, op 31 mei in Lamot, Mechelen? Een van de sessies gaat over de Canon van Vlaanderen. Als opwarmer kan u volgende week dinsdag naar een gespreksavond hierover.
Het Groot Onderhoud werd uitgesteld naar 31 mei 2022. In afwachting daarvan bood FARO de sessie van onderwijshistoricus Marc Depaepe digitaal aan op 30 november. Kon u er niet bij zijn? In dit blogbericht leest u een uitgebreid verslag.
Wie herinnert zich nog het onderzoeksrapport 'Erfgoededucatie in het Vlaamse onderwijs' uit 2007? Waar stonden we toen? Is er een bepaalde evolutie? Op het Groot Onderhoud vergelijken we de situatie nu met de resultaten van toen.
Hoe kunnen erfgoed en onderwijs in de toekomst nog beter samenwerken? Dat is de hamvraag tijdens de elfde editie van het Groot Onderhoud, op 30 november in Mechelen.
Op 10 december organiseren het Departement Cultuur, Jeugd en Media en het agentschap Onroerend Erfgoed in nauwe samenwerking met FARO de studiedag 'Samen inzetten op depotuitdagingen'.
Nog tot 30 april kan u zich inschrijven voor de laatste editie van de zomerschool 'Ethnographic collections, aspects of research, preservation and conservation’. Een aanrader!
Morgen is het zover, dan gaat de tweede editie van de Summer School van start. FARO-medewerker Julie Lambrechts brengt dagelijks verslag uit vanop deze Summer School, hou dus zeker deze blog in de gaten!
UNESCO-werelderfgoed, ontwikkelingswerk en managementkwesties inspireerden Britse universiteiten om specifieke erfgoedopleidingen te ontwikkelen: een MA in World Heritage studies en een MA Cultural Heritage and International Development . Een korte voorstelling.
Op 23 april 2013 heeft de Raad voor de Nederlandse Taal en Letteren het advies Waardeer Samenwerking - Advies over Nederlands-Vlaams beleid voor het duurzaam beheren, behouden en beschikbaar stellen van Nederlandstalig d
Het Nederlandse Meertens Instituut presenteert deze week zijn nieuwe onderzoeksplan Crossing Boundaries 2013-2018 . Daarin wordt vooral gefocust op de veranderingen in de geesteswetenschappen, aangezwengeld door technologische vernieuwingen en een cognitief perspectief op geesteswetenschappelijke...