Op 30 januari ging een eerste versie van het Verenigingsloket online. Het Verenigingsloket wil als digitaal platform de dienstverlening aan verenigingen toegankelijker maken en vereenvoudigen.
Ben jij tussen 12 en 26 jaar? En geïnteresseerd in wat musea en andere erfgoedorganisaties doen en tonen? Of weet je er helemaal niets over en wil je dat wel eens verkennen? Deel je graag jouw kijk op dit aanbod door te schrijven, tekenen, fotograferen of meer? Dan zijn wij op zoek naar jou! Ja, jou...
In 2022 lanceerde ICOM de nieuwe internationale museumdefinitie. Kunsteducatieve organisatie Bamm! miste echter nog de stem van kinderen en jongeren. En dus gingen ze zelf aan de slag, mét resultaat.
Hebt u al eens overwogen om uw vertrouwde atelierruimte om te toveren tot een (tijdelijke) maakplek? Laat u inspireren over maakplekken tijdens de FARO-vorming op 18 november.
Een tachtigtal erfgoedprofessionals, uitgevers en stripauteurs uit heel Europa verzamelden op 6 september voor de conferentie Comics @ the Museum. Het verslag lezen levert u straks misschien 5.000 euro op.
Met het Verenigingsloket wil de Vlaamse overheid de dienstverlening van verschillende overheden aan verenigingen makkelijker laten verlopen. Om dat te verwezenlijken vroeg zij input van zowel verenigingen als overheden.
Museum Dr. Guislain en Iedereen Leest slaan de handen in elkaar en organiseren op donderdag 24 en vrijdag 25 november 2022 de internationale conferentie Culture & Mental Health 2 in Gent.
In het najaar van 2021 gaf de Vlaamse overheid de aftrap voor het Verenigingsloket, een digitaal loket waar verenigingen alle aanvragen op de juiste plek en slechts eenmaal moeten indienen. De initiatiefnemers vragen nu uw input.
De Vlaamse overheid heeft dit najaar de aftrap gegeven voor het Verenigingsloket. Dat moet een digitaal loket worden, waar verenigingen alle aanvragen op de juiste plek en slechts eenmaal moeten indienen. Het doel: het verenigingsleven vlotter en overzichtelijker maken.
De campagne 'Veilig verenigen doen we beter samen' zet het verenigingsleven in de schijnwerper. Ook Histories is mee partner van deze campagne en lanceert een warme oproep om ook de erfgoedverenigingen positief in de kijker te zetten.