Wat is interne communicatie en hoe kunt u er met het hele team voor zorgen dat deze zo vlot mogelijk verloopt? Tijdens deze sessie gaat VVBAD hier dieper op in.
In deze gratis bijeenkomsten ontdekt u samen met museumPASSmusées en FARO een resem succesverhalen en geven we elkaar heel veel inspirerende tips. We bekijken ook hoe een nieuw vormingstraject over deze materie verder vorm kan krijgen.
Anno 2019 zijn kunststeden, de VGC en intergemeentelijke samenwerkingsverbanden volop bezig met de opmaak van een subsidieaanvraag voor een cultureel-erfgoedconvenant. Een tijds- en arbeidsintensief traject, maar ook hét moment om grondig na te denken over het verleden en de toekomst van uw
Op 22 januari 2018 organiseerde FARO i.s.m. ICOM-België-Vlaanderen in M Leuven een discussienamiddag over de ICOM-definitie. We nodigden daarvoor François Mairesse uit, ICOFOM-voorzitter en tevens professor museologie aan de Sorbonne. François Mairesse gaf eerst een introductie waarin hij de
Veel cultureel-erfgoedorganisaties zijn momenteel volop bezig met de opmaak van een nieuw beleidsplan. Een tijds- en arbeidsintensief traject, maar ook hét moment om grondig na te denken over het verleden en de toekomst van uw organisatie. Een onmisbaar onderdeel van ieder beleidsplanningstraject is
Hij is vandaag een van de meest invloedrijke auteurs in verband met kritische erfgoedstudies en -praktijk. Hij geeft op 13 februari 2017 een lezing in Bozar, waar hij vervolgens in debat gaat met filosofe Isabelle Stengers en de bezieler van Rotor, Lionel Devlieger. U hebt het al geraden: prof....
Heritage: Critical Approaches van Rodney Harrison is niet toevallig al drie jaar verplichte lectuur voor masterstudenten Erfgoedstudies aan de Vrije Universiteit Brussel. Harrison's snel groeiend oeuvre is deel van het hedendaagse theoretische referentiekader voor wie met erfgoed bezig is. Op...
Informatie aanbieden bij erfgoed was nog nooit zo eenvoudig. De ErfgoedApp maakt het voor meer dan 1.700 musea en erfgoedorganisaties in Vlaanderen en Brussel mogelijk om via de modernste technologie multimediale informatie aan te bieden aan hun bezoekers. In deze handleiding schetsen we de
Deze tekst maakt u vertrouwd met de basisconcepten van publieksonderzoek en staat stil bij de keuzes, mogelijkheden en obstakels die u hierbij kan ondervinden.
In 2013 organiseerde FARO voor de eerste keer een zesdelige reeks workshops onder de veelbetekenende roepnaam ‘Vloek of zegen? Marketing in de cultureel-erfgoedsector’. Dat beantwoordde duidelijk aan een nood aan vorming en overleg, want in een mum van tijd was de reeks volzet. De deelnemers –