In deze vorming krijgt u inzicht in de dagelijkse leefwereld van mensen in armoede, verbreden hun kennis over een gedragen visie op armoede - en kansengroepen - en reflecteert u over uw eigen praktijk.
In een tijdperk van snelle veranderingen en een steeds toenemende focus op digitale inhoud, richt deze 2e EPICo-conferentie zich op het gezamenlijke beheer van gedrukte collecties.
De jaarlijkse Kennisdag van de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed is een inspirerende dag voor erfgoedprofessionals om elkaar te ontmoeten en bij te praten over actuele collectievraagstukken.
Tijdens deze studiedag ontdekt u werkvormen die u verder kunnen helpen. De dag is interactief met oefeningen, reflectie, casestudies en biedt ruimte voor open gesprekken rondom dilemma’s.
Op 25 april 2024 slaan Katholiek Onderwijs Vlaanderen, LUCA school of arts, Sint-Lukas Academie en S.M.A.K. de handen in elkaar met een programma waar de gemene delers tussen het OKAN-onderwijs en de kunsten worden verkend.
Wat kan herkomstonderzoek betekenen voor musea die cultuurgoederen beheren die in koloniale context verworven zijn? Dat is de focus van deze studiedag.
Bevat uw collectie boeken gedrukt vóór 1801? Doet u onderzoek naar boekdrukkunst vóór 1801? Wil u leren hoe u dit soort collecties op een goede manier kan registreren? Dan is deze vierdaagse workshop iets voor u.
In oktober 2024 bundelen de ICOM Internationale Comités CAMOC (Stadsmusea) en COMCOL (Verzamelen) opnieuw hun krachten om het verzamelen en (re)presenteren in en met de stad opnieuw te bekijken.
Op maandag 29 april nodigen FARO en Pulse Transitienetwerk u uit voor een overleg over duurzaamheid waarbij we de initiatieven en inspanningen van BELvue museum in hartje Brussel ontdekken uit eerste hand.