Tijdens deze workshop leert u hoe u een sterke Wikipedia-activiteit voor leerlingen secundair onderwijs uitwerkt.
In welke mate nemen Vlamingen deel aan het vrijetijdsleven in Vlaanderen? Welke factoren beïnvloeden die participatie positief of wat zijn drempels om deel te nemen? Verneem er meer over tijdens de voorstelling van de vierde participatiesurvey op 8 november.
Buurten met erfgoed laat leerlingen kennismaken met erfgoed in de omgeving van de school. Hiertoe starten (lokale) erfgoedorganisaties een schooljaar lang een traject op samen met leerkrachten; vaak onder begeleiding van de erfgoedcel. Gezamenlijk werken ze zo een of meerdere lesactiviteit(en) uit
Familiekunde Vlaanderen (afdeling West-Vlaanderen) organiseert in samenwerking met de Rijksarchieven van Brugge en Kortrijk op vrijdag 14 oktober 2022 een studiedag over kasselrijarchieven.
Na 21 edities organiseerde FARO in 2022, naast de vertrouwde Erfgoeddag op zondag, voor het eerst een Erfgoedweek. Die Erfgoedweek richtte zich op leerlingen en leerkrachten van lagere en secundaire scholen. In deze publicatie blikken we terug op de eerste Erfgoedweek. We zoomen in op concrete
Hoe kunnen musea innovatiever, wendbaarder en flexibeler worden in een snel veranderende en uitdagende wereld? En hoe kan innovatie een structureel onderdeel zijn van de museumwerking? De NEMO European Museum Conference zoekt tussen 9 en 11 oktober 2022 het antwoord op deze vragen.
Deze publicatie vloeide voort uit de cursus “Digitaal documentbeheer” van het cursustraject “Digitaliseren en digitaal archiveren” van FARO. Met dit voorbeeld van goede praktijk willen we tegemoetkomen aan de behoefte naar een praktische benadering van digitaal documentbeheer. We vertellen niet