Een gloednieuw kader voor cultuur- en kunsteducatie - dat is de uitkomst van de UNESCO wereldconferentie in februari 2024. Maar wat staat er in dat kader? En wat betekent dit voor het beleid en de praktijk hier in België?
Van harte welkom op de Inspiratiedag Cultuur op school op dinsdag 30 april op de Bijlokesite in Gent, een organisatie van CANON Cultuurcel i.s.m. Onderwijscentrum Gent, STAM en Muziekcentrum De Bijloke.
Vijfdaagse basisopleiding voor elke startende communicatiemedewerker van een erfgoedorganisatie.
Onder de verzamelnaam ‘ Buurten met erfgoed ’ organiseerden tal van scholen, verspreid over uiteenlopende gemeenten, verschillende activiteiten voor hun leerlingen rondom het lokale erfgoed aanwezig in de schoolbuurt. Ze deden dat vanuit de overtuiging dat het leren kennen en begrijpen van de wereld
Informatie aanbieden bij erfgoed was nog nooit zo eenvoudig. De ErfgoedApp maakt het voor meer dan 1.700 musea en erfgoedorganisaties in Vlaanderen en Brussel mogelijk om via de modernste technologie multimediale informatie aan te bieden aan hun bezoekers. In deze handleiding schetsen we de
Herinneringen voor de toekomst was een artistiek erfgoedtraject rond het Erfgoeddagthema 2015 (Erf!) en was een samenwerking tussen FARO, MUS-E en vijf erfgoedcellen in Vlaanderen en Brussel. Elke erfgoedcel selecteerde een lokale cultureel-erfgoedorganisatie en een school. Bij voorkeur was dit een
Met trots presenteren de erfgoedcellen en, voor de kunststeden, de erfgoedcoördinatoren het eindrapport van hun visietraject. De titel van dit rapport, Nabij en verbonden, vat kernachtig samen waar zij en hun lokale besturen voor willen staan en gaan. Het rapport is het resultaat van een intensief
In 2009 schreef Eric-Jan Keulemans van de Provincie Zeeland een referaat met de titel Optische illusie? Een onderzoek naar voorwaarden voor- en eisen van het bewaarbeleid van optische schijven. Keulemans onderzocht het bewaarbeleid voor optische schijven in Zeeland. Ook de vraag of optische schijven
De haalbaarheidsstudie, uitgevoerd door IBBT in 2010 in opdracht van het Departement Cultuur, Jeugd, Sport en Media, onderzocht of het wenselijk en haalbaar is in technische en organisatorische termen om een horizontale, cross-sectorale metadata aggregator voor het digitaal cultureel erfgoed in