De Unesco-trefdag is dé jaarlijkse ontmoetingsdag in Vlaanderen voor iedereen met interesse en inzet voor Unesco en alle Unesco-conventies, -programma's en -activiteiten.
Een gloednieuw kader voor cultuur- en kunsteducatie - dat is de uitkomst van de UNESCO wereldconferentie in februari 2024. Maar wat staat er in dat kader? En wat betekent dit voor het beleid en de praktijk hier in België?
In deze vorming krijgt u inzicht in de dagelijkse leefwereld van mensen in armoede, verbreden hun kennis over een gedragen visie op armoede - en kansengroepen - en reflecteert u over uw eigen praktijk.
Bent u een beleidsmaker of cultuurprofessional en werkt u internationaal of hebt u plannen om dit te doen? Dan is dit webinar interessant voor u.
Op 25 april 2024 slaan Katholiek Onderwijs Vlaanderen, LUCA school of arts, Sint-Lukas Academie en S.M.A.K. de handen in elkaar met een programma waar de gemene delers tussen het OKAN-onderwijs en de kunsten worden verkend.
Elk jaar organiseert CVO Groeipunt een aantal korte opleidingen in het studiegebied Bibliotheek, Archief en Documentatie. In mei 2024 wordt, wegens blijvende vraag, de bijscholing School & Bib ​​​​​​​hernomen.
Het seminarie brengt bibliothecarissen, architecten en actoren uit de wereld van de architectuur en het ontwerp van bibliotheken uit heel Europa samen om kennis en ervaring uit te wisselen.
Informatie aanbieden bij erfgoed was nog nooit zo eenvoudig. De ErfgoedApp maakt het voor meer dan 1.700 musea en erfgoedorganisaties in Vlaanderen en Brussel mogelijk om via de modernste technologie multimediale informatie aan te bieden aan hun bezoekers. In deze handleiding schetsen we de
Samen inzetten op educatie. Digital storytelling voor archief én bibliotheek mikt op archief- en bibliotheekmedewerkers die samen een werking rond digital storytelling willen uitbouwen. Het uitgangspunt is het vertalen van archiefstukken naar een educatief pakket waarbij gebruik wordt gemaakt van
De haalbaarheidsstudie, uitgevoerd door IBBT in 2010 in opdracht van het Departement Cultuur, Jeugd, Sport en Media, onderzocht of het wenselijk en haalbaar is in technische en organisatorische termen om een horizontale, cross-sectorale metadata aggregator voor het digitaal cultureel erfgoed in