Met de lessen van de crisis in het achterhoofd kijkt DEN van 31 mei tot en met 4 juni vooruit naar een nieuwe toekomst voor cultuur. Een toekomst waarin digitaal en analoog, online en offline elkaar versterken en aanvullen.
Participatie realiseren we bij uitstek door mensen te zien en te spreken. Ontmoeting is zó cruciaal. Maar hoe doen we dat in tijden van corona? Deze livesessie op 16 maart was opgebouwd aan de hand van volgende vragen: Participatie in coronatijden: wat is op dat vlak gebeurd het afgelopen jaar? Wat
De digitale scheurkalender Erfgoed: steengoed! is een uiterst speelse en toegankelijke manier voor leerkrachten van het lager onderwijs om kinderen te laten proeven van cultureel erfgoed. De scheurkalender is geen lespakket of les maar kan ingezet worden als digitaal tussendoortje in de klas. De
Om u meteen aan het werk te zetten met alle opgedane kennis tijdens de basisopleiding 'Communicatie 2021', krijgt u de opdracht om een communicatie(beleids)plan uit te werken.
Tijdens deze opleidingsdag krijgt u twee thema's voorgeschoteld die u meteen in de praktijk kunt toepassen.
Wat hoort er in een CHV-plan te staan en hoe giet u dat in een document?
Schadefenomenen herkennen en klimaatrichtlijnen voor musea en erfgoedinstellingen: hoe past u ze toe in de praktijk?
Hoe voorkomt u een veiligheidsinbreuk in uw museum?
Een belangrijk onderdeel van deze BHV-CHV training is collectieve opmerkzaamheid. Veiligheidszorg en het voorkomen van calamiteiten zijn immers belangrijke kerntaken van erfgoedinstellingen zoals musea.
Een belangrijk onderdeel van deze BHV-CHV training is collectieve opmerkzaamheid. Veiligheidszorg en het voorkomen van calamiteiten zijn immers belangrijke kerntaken van erfgoedinstellingen zoals musea.