Tijdens deze workshop leert u wat iBeacons zijn, hoe ze werken en waarvoor u ze kan gebruiken. We bekijken ook de mogelijkheden van augmented reality en leren hoe u audiovisuele content kan gebruiken in de ErfgoedApp.
Tijdens deze workshop leert u wat iBeacons zijn, hoe ze werken en waarvoor u ze kan gebruiken. We bekijken ook de mogelijkheden van augmented reality en leren hoe u audiovisuele content kan gebruiken in de ErfgoedApp.
Tijdens deze workshop leert u wat iBeacons zijn, hoe ze werken en waarvoor u ze kan gebruiken. We bekijken ook de mogelijkheden van augmented reality en leren hoe u audiovisuele content kan gebruiken in de ErfgoedApp.
Deze studiedag, een organisatie van het Industriemuseum i.s.m. ETWIE, wordt georganiseerd als afsluiter van de digitale inhaalbeweging ‘Inzoomen op industrieel erfgoed in België’.
In deze collegagroep richten we de schijnwerpers op vormgeving: hoe maakt uw organisatie visueel het verschil? Welke boodschap(pen) wilt u dat die vormgeving uitstraalt? En past die visuele boodschap wel bij wat u zegt of schrijft?
Voor deze opleiding werken FARO en de hogescholen Vives en Odisee samen. De cursus duurt zes dagen en bestaat uit vier fases.
In dit train-de-trainertraject leert u, als initiatiefnemer en trekker, hoe u een Buurten met erfgoedtraject uittekent en hoe u het lokaal opstart.
De kantjil en de tijger uit Indonesië, Anansi en de schildpad uit Ghana, Reynaert de vos uit Vlaanderen en nog vijf andere verhalen: uit alle hoeken van de wereld sprokkelden we verhalen bij elkaar, om samen te lezen. Aanleiding van deze bundel? Erfgoeddag – de jaarlijks terugkerende feestdag voor
In 2023 richt Erfgoeddag de schijnwerpers op onze mededieren. Van vleermuis, werkpaard en schoothond tot en met de grote boze wolf, de ekster op de galg, de eerste zwaluw, de zwarte weduwe of de immer naarstige houtworm: op zondag 23 april 2023 komt u gegarandeerd het hele dierenrijk tegen, voor en
Buurten met erfgoed laat leerlingen kennismaken met erfgoed in de omgeving van de school. Hiertoe starten (lokale) erfgoedorganisaties een schooljaar lang een traject op samen met leerkrachten; vaak onder begeleiding van de erfgoedcel. Gezamenlijk werken ze zo een of meerdere lesactiviteit(en) uit