Tijdens deze workshop leert u wat iBeacons zijn, hoe ze werken en waarvoor u ze kan gebruiken. We bekijken ook de mogelijkheden van augmented reality en leren hoe u audiovisuele content kan gebruiken in de ErfgoedApp.
Tijdens deze workshop leert u wat iBeacons zijn, hoe ze werken en waarvoor u ze kan gebruiken. We bekijken ook de mogelijkheden van augmented reality en leren hoe u audiovisuele content kan gebruiken in de ErfgoedApp.
Dé vijfdaagse basisopleiding voor elke startende communicatiemedewerker van een cultureel-erfgoedorganisatie of -instelling.
Stel uzelf deze vraag: wat bent u met geweldige producten, als u er geen aansluiting mee vindt bij uw klanten, gebruikers of bezoekers? Die simpele vaststelling ligt mee aan de basis van het succes van allerhande marketingtechnieken in de wereld van de profit. Banken, verzekeringsmaatschappijen...
FARO moedigt iedereen aan om een verhaal te brengen in de klas op een lagere of secundaire school, op een lesuur tijd. FARO zal u daarbij helpen met een coachingstraject.
Voor musea, bibliotheken, archieven en andere collectiebeherende instellingen die met hun collectieplan aan de slag willen, is er een nieuw, handzaam boekje: Een collectieplan schrijven? Dat doe je zo! Zowel routiniers als beginners vinden er handige aanknopingspunten, structuur, leestips en
Erfgoeddag 2022 wordt een heel bijzondere aflevering. Met de roepnaam Erfgoeddag maakt school! belicht Erfgoeddag het erfgoed van het schoolleven en -verleden. Deze editie zal evenwel anders zijn dan alle voorgaande. Op zondag 24 april vindt de ‘klassieke’ Erfgoeddag plaats, en verwachten we het
Een activiteitenpakket erfgoededucatie voor 2e en 3e graad secundair onderwijs. In dit erfgoedpakket bieden CANON Cultuurcel, FARO en De Veerman online vijf activiteiten voor jongeren van de 2e en 3e graad secundair onderwijs. Het pakket sluit aan op de nieuwe eindtermen rond historisch bewustzijn
Erfgoed is overal, en erfgoed maakt nieuwsgierig. U kunt er heel veel kanten mee uit. De grote vraag is dan: hoe begint u er heel concreet aan? Hoe doet u dat, een prikkelende erfgoedactiviteit voor kinderen en jongeren opzetten?
Participatie realiseren we bij uitstek door mensen te zien en te spreken. Ontmoeting is zó cruciaal. Maar hoe doen we dat in tijden van corona? Deze livesessie op 16 maart was opgebouwd aan de hand van volgende vragen: Participatie in coronatijden: wat is op dat vlak gebeurd het afgelopen jaar? Wat