Op dinsdag 4 februari 2020 start in PARCUM Heverlee de collegagroep ‘Geloof in kunst’. Op het programma: de uitwisseling van inspirerende praktijkvoorbeelden rond publiekswerking en religieuze kunst.
Welke relaties tussen mensen en objecten hebben invloed op welzijn en gezondheid? Het Psychotherapeutic Object Dynamics raamwerk helpt antwoorden te vinden op die vraag.
Hoe begint u aan een educatief erfgoedtraject? Hoe doet u dat, een prikkelende erfgoedactiviteit voor kinderen en jongeren opzetten in uw eigen erfgoedhuis of in de klas? U leert er alles over in deze opleiding.
Tijdens het Groot Onderhoud 2019 bogen maar liefst 400 deelnemers zich over het thema 'Meerstemmigheid en conflict'. De meest markante momenten, foto's en verslagen bundelden we voor u in een boeiend verslag.
Op dinsdag 26 november 2019 bliezen de medewerkers van archieven, erfgoedbibliotheken, erfgoedcellen, documentatiecentra, musea, restauratieateliers, onderzoeksinstellingen, vrijwilligersorganisaties en tal van beleidsmakers verzamelen in hetpaleis in Antwerpen voor de 9e editie van het Groot
Hoe meerstemmigheid echt in de praktijk brengen? Hoe zichtbaar kunnen en moeten we stemmen en acties maken? Het ‘transparante museum’ in Hamburg biedt inspiratie. Een pleidooi voor transparantie en opaciteit!
Aalst wacht het Intergouvernementeel Comité van UNESCO in Bogotá van 9 tot 14 december niet af en vraagt UNESCO om Carnaval Aalst van de Representatieve lijst van het immaterieel cultureel erfgoed van de mensheid te schrappen. Een unicum.
Op 12 december kunt u in Brugge naar een volgende editie van de collegagroep digitale participatie. We duiken tijdens deze bijeenkomst onder meer in de digitale strategie van de stad Brugge, en bevragen welke initiatieven musea en erfgoed daarin ondernemen.
Het debat over het sinterklaasfeest is springlevend, ook al wordt het in Vlaanderen minder in de media gevoerd. Met de officiële intrede van Sint en Piet in het vooruitzicht, halen we hier enkele initiatieven voor het voetlicht.
Wie mag er in uw organisatie meedoen? Wie mag er meepraten? En wie mag er meebeslissen? Misschien antwoordt u spontaan: “Iedereen!”. Maar is dat wel echt zo?