In een nieuwe publicatie schetst de Vlaamse Interuniversitaire Raad een goed beeld van de recente werking van de Vlaamse universiteiten als belangrijke actoren in de erfgoedsector en als instellingen die hun erfgoed willen delen met de samenleving.
Heb je vragen over deze vacature, contacteer dan de coördinator van de opleiding, Sara Uyttenhove: sara.uyttenhove@groeipunt.be. Om te solliciteren, stuur je jouw CV en motivatiebrief uiterlijk op maandag 7 december 2020 naar sara.uyttenhove@groeipunt.be met als onderwerp ‘Vacature Inlichtingenwerk’...
Heb je vragen over deze vacature, contacteer dan de coördinator van de opleiding, Sara Uyttenhove: sara.uyttenhove@groeipunt.be Om te solliciteren, stuur je jouw CV en motivatiebrief uiterlijk op maandag 7 december 2020 naar sara.uyttenhove@groeipunt.be met als onderwerp ‘Vacature Onthaal en...
Het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland (KIEN) deed onderzoek naar immaterieel erfgoed in een mondialiserende samenleving. Hun bevindingen helpen ook erfgoedwerkers in Vlaanderen op weg.
Het is een uitdagend jaar voor de cultuursector. Samen met dertien andere cultuurorganisaties nodigt FARO u uit om mee na te denken over de toekomst van onze sector zodat we sterker uit deze crisis komen.
Tien jaar na de eerste veldtekening cultuureducatie brengt het HIVA - KU Leuven de sector cultuureducatie opnieuw in kaart.
Wilt u een prikkelende erfgoedactiviteit voor kinderen en jongeren opzetten? Na deze opleiding kunt u uw eigen klas- of erfgoedpraktijk verrijken met innovatieve en creatieve erfgoedactiviteiten voor kinderen en jongeren.
Hoe promoot u uw erfgoedactiviteit? En hoe zorgt u ervoor dat mensen investeren in uw erfgoedproject? Het antwoord verneemt u dit najaar in een reeks digitale vormingen.
Het is een uitdagend jaar voor de cultuursector. We nodigen u uit om mee te denken over de toekomst van onze sector. Daarom organiseren we op 2, 3 en 4 december 'De Zaak Cultuur', een reeks van drie online sessies.
Samen met het Agentschap Onroerend Erfgoed liet het Departement Cultuur, Jeugd en Media een studie uitvoeren over publieksvriendelijke ontsluiting van archeologische kennis en collecties.