Op 27 februari 2024 organiseerden FARO, FOMU en Expertisecentrum Onderwijs en Leren (Thomas More) een vorming over wijze lessen voor effectieve didactiek. Enkele inzichten en tools op een rijtje.
Via eTwinning kunnen schoolklassen uit heel Europa samenwerken aan projecten. Zo kunnen ze elkaars cultureel erfgoed leren kennen. Wat kan uw aandeel zijn als erfgoedorganisatie?
Startte u dit schooljaar een Buurten met erfgoed- of ander samenwerkingsproject met een school? Bent u van plan dat binnenkort te doen? Of misschien twijfelt u nog? Kom mee ervaringen uitwisselen op 14 maart.
Het Samenwerkingsverband Auteursrecht en Samenleving heeft een memorandum gepubliceerd naar aanleiding van de verkiezingen in juni 2024.
De verkiezingskoorts stijgt. Met het oog op de verkiezingen in juni zijn al verschillende memoranda en inspiratieteksten gepubliceerd. We zetten opnieuw de oogst van de voorbije weken voor u op een rijtje.
De 17e-eeuwse Franse filosoof Nicolas Boileau wist het al: 'Du choc des idéés jaillit la lumière'. Om de drie maanden krijgt u een shot ideeën via faro, het tijdschrift van FARO.
Hoe kunnen erfgoedwerkers bijdragen aan een LGBTI-positief klimaat in scholen? Amsab-ISG onderzoekt het tijdens de Erfgoedweken.
Dit jaar is het 75 jaar geleden dat James Ensor, overleed. In de nieuwe strip 'Onze James' brengt Jan Bultheel op een uiterst originele manier hulde aan deze artistieke reus.
In het septembernummer van faro | tijdschrift over cultureel erfgoed willen we u een breed spectrum bieden van voorbeelden en praktijken van jongeren en/in erfgoed(werk). En dat graag samen met u. Schrijft u mee?
Heel wat erfgoedmaterie raakt aan relevante maar ook gevoelige maatschappelijke thema’s. Hoe gaan Erfgoedklasbakken van KADOC-KU Leuven hiermee aan de slag in de klas?