De verkiezingskoorts stijgt. Met het oog op de verkiezingen in juni zijn al verschillende memoranda en inspiratieteksten gepubliceerd. We zetten opnieuw de oogst van de voorbije weken voor u op een rijtje.
De Vlaamse minister van Cultuur lanceert voor de achtste keer de subsidieoproep innovatieve partnerprojecten. Daarmee kunnen culturele organisaties een samenwerking aangaan met partners uit andere sectoren.
Op 30 januari ging een eerste versie van het Verenigingsloket online. Het Verenigingsloket wil als digitaal platform de dienstverlening aan verenigingen toegankelijker maken en vereenvoudigen.
Kent u Oehoe al? Oehoe is de nieuwe mascotte van de ErfgoedApp en werd speciaal ontwikkeld voor kinderen van 6 tot 11 jaar. De avontuurlijke uil nodigt kinderen en families uit om samen met hem op pad te gaan.
Met deze projectsubsidies kunnen culturele organisaties een samenwerking aangaan met partners uit andere sectoren. Voortaan ligt de focus op digitale transformatie.
De update van de ErfgoedApp bevat enkele verbeteringen en nieuwigheden die we in nauw overleg met onze creatieve community van makers realiseerden. In deze blog leest u welke en ontdekt u welke plannen we voor 2023 in petto hebben.
Dit weekend zwaaien de poorten van het vernieuwde Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen (KMSKA) weer open. Elf jaar bouwen en renoveren was er nodig om het museum aan de hedendaagse normen en verwachtingen aan te passen.
Een gloednieuw dossier op de Erfgoedwijzer helpt u op weg om het vrijwilligersbeleid in uw erfgoedorganisatie vorm te geven. U vindt er methodieken, tips en praktijkvoorbeelden op maat van de cultureel-erfgoedsector.
Bent u al ingeschreven voor het Groot Onderhoud, op 31 mei in Lamot, Mechelen? Een van de sessies gaat over de Canon van Vlaanderen. Als opwarmer kan u volgende week dinsdag naar een gespreksavond hierover.
Van 27 februari tot 6 maart 2022 is het opnieuw Week van de Vrijwilliger. Een mooie gelegenheid om ook alle erfgoedvrijwilligers in de bloemetjes te zetten. Bijzonder aan deze editie is de samenwerking met Radio 2, voor de campagne 'Wéldoeners'.