Hoe verloopt de selectie? 1ste fase: selectie op basis van CV, motivatiebrief en thuisopdracht, week van 6/05/2024. 2de fase: interview Nele De Cuyper & Anton De Ryckere, week van 13/05/2024. 3de fase: interview voorzitter B-Commissie Erfgoed VVP, op 24 mei 2024. Richt je motivatiebrief, cv en...
Werkt u in de zorg/welzijn of erfgoedsector? Zoekt u handvaten om met erfgoed aan de slag te gaan? Laat u inspireren door de ervaringen van deelnemers, medewerkers en kunstenaars.
Zin om een project op te starten waarin de participatie van ouderen cruciaal is? Dien dan nu een projectvoorstel in bij de Koning Boudewijnstichting.
Wat maakt een plek een thuis? Is het de fysieke structuur? Of gaat het dieper, over de relaties en gevoelens die we koesteren? Deze vragen vormen de kern van 'HonderdHuizen', een theaterstuk van Yinka Kuitenbrouwer.
Via eTwinning kunnen schoolklassen uit heel Europa samenwerken aan projecten. Zo kunnen ze elkaars cultureel erfgoed leren kennen. Wat kan uw aandeel zijn als erfgoedorganisatie?
Op vraag van Vlaams minister Matthias Diependaele lanceert het agentschap Onroerend Erfgoed een oproep voor educatieve projecten en publiekswerking die archeologie op een innovatieve manier naar het publiek brengen.
De 17e-eeuwse Franse filosoof Nicolas Boileau wist het al: 'Du choc des idéés jaillit la lumière'. Om de drie maanden krijgt u een shot ideeën via faro, het tijdschrift van FARO.
Op 22 april 1915 werd voor het eerst een chemisch massavernietigingswapen gebruikt: chloorgas. Een vierdelige podcastreeks van het In Flanders Fields Museum brengt een indringend, hartverscheurend verhaal.
In het septembernummer van faro | tijdschrift over cultureel erfgoed willen we u een breed spectrum bieden van voorbeelden en praktijken van jongeren en/in erfgoed(werk). En dat graag samen met u. Schrijft u mee?
Heel wat erfgoedmaterie raakt aan relevante maar ook gevoelige maatschappelijke thema’s. Hoe gaan Erfgoedklasbakken van KADOC-KU Leuven hiermee aan de slag in de klas?