Jouw sollicitatie kun je vóór 3 december 2020 per e-mail richten aan mevrouw M. Gerets, onder vermelding van "vacature registrar tentoonstellingen". E-mail: sollicitaties@bonnefanten.nl. De eerste gespreksronde is gepland op 11 december 2020 en de tweede op 15 december 2020. *Acquisitie naar...
Interesse? Solliciteer via het online sollicitatieformulier, ten laatste op 17 december 2020. Alle kandidaten krijgen van ons antwoord via email, kijk dus zeker je spam / ongewenste mail na als je een paar dagen voor de selectiedatum nog niets van ons hebt gehoord. De selectie start met een CV...
Werkt of werkte u samen met andere partners rond het depot of het behoud en beheer van uw collectie, zowel binnen de grenzen van uw eigen gemeente als daarbuiten? FARO hoort graag welke praktijkervaring u daarbij heeft opgedaan.
Laat uw stem horen tijdens het online dialoogcafé op vrijdag 9 oktober, georganiseerd door het Fonds Culturele Infrastructuur en IDEA Consult. Tijdens het gesprek komen de resultaten van de bevraging aan bod.
Het nieuwe Depot Boijmans Van Beuningen in Rotterdam is nog volop in aanbouw, maar opent eind september al een eerste keer zijn deuren tijdens de Zilveren Opening.
Terwijl de Belgische musea sinds 18 mei opnieuw publiek mogen ontvangen, werkte ook de Nederlandse Museumvereniging een protocol uit voor een veilige en verantwoorde heropening van de musea in Nederland vanaf 1 juni.
Vanaf 18 mei mogen musea opnieuw de deuren openen voor bezoekers. Ter voorbereiding organiseerde FARO twee vragenuurtjes waarin we nagingen welke vragen de heropstart met zich meebrengt en welke de mogelijke antwoorden zijn. Een brochure bundelt nu de bevindingen.
Bent u al geregistreerd op DICE, de Databank Incidenten Cultureel Erfgoed? Doe het dan nu, want door uw erfgoedincidenten op een eenduidige manier te registreren, krijgt u een scherp zicht op de pijnpunten in uw organisatie.
Een quarantaineperiode is een ideaal moment om het nuttige aan het aangename te koppelen en te genieten van een goed boek. Collega Monique Verelst las het boek 'Het museum van de twijfel'.
Zou het geen mooi onderwerp zijn voor een masterscriptie of zelfs een doctoraatsonderzoek? Hoe en de manier waarop strips in musea en tentoonstellingen zijn terechtgekomen, en gebruikt, voorgesteld en geduid worden?