De verkiezingskoorts stijgt. Met het oog op de verkiezingen in juni zijn al verschillende memoranda en inspiratieteksten gepubliceerd. We zetten opnieuw de oogst van de voorbije weken voor u op een rijtje.
Het Middelheimmuseum en stad Antwerpen, ZNA en Universiteit Antwerpen zoeken samen naar een verbinding tussen de sites waardoor het museum toegankelijker wordt vanuit het ziekenhuis. Inzet: kunst en landschap voor een betere gezondheid.
Op 30 januari ging een eerste versie van het Verenigingsloket online. Het Verenigingsloket wil als digitaal platform de dienstverlening aan verenigingen toegankelijker maken en vereenvoudigen.
Op dinsdag 16 mei 2023 wordt u verwacht voor een Groot Onderhoud dat qua urgentie en relevantie zijn gelijke niet kent. Komt u in Lamot Mechelen meedenken en -praten over de impact van de klimaatcrisis op erfgoed?
Het VLAIO Netwerk (Agentschap Innoveren en Ondernemen) doet een extra oproep voor STEM-trajecten in een buitenschoolse context om jongeren ouder dan 14 jaar warm te maken voor STEM-opleidingen en -beroepen.
In het najaar van 2021 gaf de Vlaamse overheid de aftrap voor het Verenigingsloket, een digitaal loket waar verenigingen alle aanvragen op de juiste plek en slechts eenmaal moeten indienen. De initiatiefnemers vragen nu uw input.
De Vlaamse overheid heeft dit najaar de aftrap gegeven voor het Verenigingsloket. Dat moet een digitaal loket worden, waar verenigingen alle aanvragen op de juiste plek en slechts eenmaal moeten indienen. Het doel: het verenigingsleven vlotter en overzichtelijker maken.
Op 25 september 2022 opent het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen opnieuw de deuren. Het grootste museum van Vlaanderen onderging de voorbije tien jaar een ingrijpende renovatie en uitbreiding.
21 september is al vele jaren 'Werelddag dementie'. Een dag waarop organisaties wereldwijd stilstaan bij het grote aantal mensen dat leeft met dementie. In Vlaanderen gaat het om zo’n 136.000 personen.
De campagne 'Veilig verenigen doen we beter samen' zet het verenigingsleven in de schijnwerper. Ook Histories is mee partner van deze campagne en lanceert een warme oproep om ook de erfgoedverenigingen positief in de kijker te zetten.