Werkt of werkte u samen met andere partners rond het depot of het behoud en beheer van uw collectie, zowel binnen de grenzen van uw eigen gemeente als daarbuiten? FARO hoort graag welke praktijkervaring u daarbij heeft opgedaan.
Dit schooljaar wordt er in het onderwijs gewerkt met vier mogelijke pandemieniveaus. Op 1 september startten alle scholen in code geel, wat betekent dat alle kinderen en jongeren naar school mogen. Maar hoe zit het met activiteiten buiten de schoolmuren?
Hoe gaat uw organisatie creatief om met de gevolgen van de coronamaatregelen? Op het nieuwe platform Creatives Unite delen organisaties en spelers uit de culturele, audiovisuele en creatieve sectoren in Europa hun ervaringen. Ook uw bijdrage is welkom!
Bent u al geregistreerd op DICE, de Databank Incidenten Cultureel Erfgoed? Doe het dan nu, want door uw erfgoedincidenten op een eenduidige manier te registreren, krijgt u een scherp zicht op de pijnpunten in uw organisatie.
Nu Erfgoeddag een jaar is uitgesteld, blikken we een laatste keer vooruit naar 2021. Deze keer laten we Hilde Cuyt aan het woord, coördinator Erfgoedcel CO7. Zij brengt u inspiratie uit de West-Vlaamse heuvels. Leest u mee?
De Topstukkenlijst werd eind april uitgebreid met een aantal opmerkelijke objecten: een 17e-eeuws manuscript over het studentenleven, een vaandel van de Royal Air Force en zo'n 200 17e-eeuwse tekeningen.
Precies 75 jaar na het einde van de Tweede Wereldoorlog vertellen twaalf getuigen in 'Kinderen van de Holocaust' op Canvas over de gruwel van de Holocaust en hoe die ook bij de volgende generatie diepe wonden heeft geslagen.
Kijkt u mee naar de trailer van '1001 Erfgoednachten'? Dit artistieke traject van kinderen en jongeren uit vier scholen had in première moeten gaan tijdens Erfgoeddag. Het coronavirus besliste er anders over. Kijk ... en geniet!
Erfgoeddag, oorspronkelijk gepland op zaterdag 25 en zondag 26 april, kan dit jaar helaas niet doorgaan. Toch belet dit ons niet om hoopvol vooruit te kijken naar april 2021, wanneer Erfgoeddag én het thema 'De Nacht' hernomen worden.
Zou het geen mooi onderwerp zijn voor een masterscriptie of zelfs een doctoraatsonderzoek? Hoe en de manier waarop strips in musea en tentoonstellingen zijn terechtgekomen, en gebruikt, voorgesteld en geduid worden?