De verkiezingskoorts stijgt. Met het oog op de verkiezingen in juni zijn al verschillende memoranda en inspiratieteksten gepubliceerd. We zetten opnieuw de oogst van de voorbije weken voor u op een rijtje.
De 17e-eeuwse Franse filosoof Nicolas Boileau wist het al: 'Du choc des idéés jaillit la lumière'. Om de drie maanden krijgt u een shot ideeën via faro, het tijdschrift van FARO.
Op 30 januari ging een eerste versie van het Verenigingsloket online. Het Verenigingsloket wil als digitaal platform de dienstverlening aan verenigingen toegankelijker maken en vereenvoudigen.
Oehoe, de mascotte van ErfgoedApp, nodigt kinderen en families uit om samen op pad te gaan. Laat u Oehoe ook graag op avontuur gaan in uw erfgoedorganisatie? Maak dan nu een Oehoe-tour aan en ontvang een gratis startpakket!
Op 1 februari vindt 'Dig It Up' plaats, een inspiratiedag voor cultuurmedewerkers over digitale cultuureducatie.
Welke creatieve strategieën gebruiken musea en andere erfgoedinstellingen in de Verenigde Staten en Japan voor de preventie, de voorbereiding, de bestrijding en de onmiddellijke respons bij een ramp? Op 13 november hoort u het uit eerste hand.
Kent u Oehoe al? Oehoe is de nieuwe mascotte van de ErfgoedApp en werd speciaal ontwikkeld voor kinderen van 6 tot 11 jaar. De avontuurlijke uil nodigt kinderen en families uit om samen met hem op pad te gaan.
Voor de competitie van de Vlaamse Unesco Commissie op het Afrika Filmfestival in Leuven zijn vijf films genomineerd die Afrikaanse tradities en rituelen documenteren in een hedendaagse context en met de uitdagingen van vandaag.
Met deze projectsubsidies kunnen culturele organisaties een samenwerking aangaan met partners uit andere sectoren. Voortaan ligt de focus op digitale transformatie.
De update van de ErfgoedApp bevat enkele verbeteringen en nieuwigheden die we in nauw overleg met onze creatieve community van makers realiseerden. In deze blog leest u welke en ontdekt u welke plannen we voor 2023 in petto hebben.