Hoe verloopt de selectie? 1ste fase: selectie op basis van CV, motivatiebrief en thuisopdracht, week van 6/05/2024. 2de fase: interview Nele De Cuyper & Anton De Ryckere, week van 13/05/2024. 3de fase: interview voorzitter B-Commissie Erfgoed VVP, op 24 mei 2024. Richt je motivatiebrief, cv en...
De derde editie van de Erfgoedweken is gestart. FARO wenst alle Erfgoedklasbakken en viparrangementbegeleiders veel fijne en succesvolle ervaringen toe. We nodigen u ook graag uit voor een digitale intervisie op 8 mei om samen terug te blikken.
Erfgoeddag alleen voor de oudere generaties? Think again! Ook voor jongeren valt er meer te beleven dan u denkt. Veel jongerenverenigingen organiseren activiteiten die zullen verrassen. Dus waarom niet een dagje uit met vrienden?
Een sterke achterban creëren heeft zo zijn voordelen: het zorgt voor nieuwe leden, misschien zelfs nieuwe bestuursleden die samen met u aan de kar trekken. In deze workshop bekijkt u hoe u die inspanningen met meer mensen kunt delen.
Via eTwinning kunnen schoolklassen uit heel Europa samenwerken aan projecten. Zo kunnen ze elkaars cultureel erfgoed leren kennen. Wat kan uw aandeel zijn als erfgoedorganisatie?
Op vraag van Vlaams minister Matthias Diependaele lanceert het agentschap Onroerend Erfgoed een oproep voor educatieve projecten en publiekswerking die archeologie op een innovatieve manier naar het publiek brengen.
Het Middelheimmuseum en stad Antwerpen, ZNA en Universiteit Antwerpen zoeken samen naar een verbinding tussen de sites waardoor het museum toegankelijker wordt vanuit het ziekenhuis. Inzet: kunst en landschap voor een betere gezondheid.
Op 22 april 1915 werd voor het eerst een chemisch massavernietigingswapen gebruikt: chloorgas. Een vierdelige podcastreeks van het In Flanders Fields Museum brengt een indringend, hartverscheurend verhaal.
In het septembernummer van faro | tijdschrift over cultureel erfgoed willen we u een breed spectrum bieden van voorbeelden en praktijken van jongeren en/in erfgoed(werk). En dat graag samen met u. Schrijft u mee?
Heel wat erfgoedmaterie raakt aan relevante maar ook gevoelige maatschappelijke thema’s. Hoe gaan Erfgoedklasbakken van KADOC-KU Leuven hiermee aan de slag in de klas?