Op 21 september stellen het Departement Cultuur, Jeugd en Media en de onderzoekers van het HIVA (KU Leuven) het onderzoeksrapport ‘Cultuureducatie in de vrije tijd. Een tweede veldtekening’ voor. FARO gaat hier graag dieper op in, samen met u.
Bent u ervan overtuigd dat erfgoed en onderwijs elkaar kunnen versterken maar weet u niet goed waar te beginnen? Dan is de nieuwe vormingsreeks 'Slim aan de slag met schoolerfgoed' iets voor u.
Bent u een professionele erfgoedwerker? Neem dan voor 10 mei deel aan de nodenbevraging van FARO. Want hoe beter we uw wensen kennen, hoe beter we u kunnen helpen!
De digitale scheurkalender Erfgoed: steengoed! is een uiterst speelse en toegankelijke manier voor leerkrachten van het lager onderwijs om kinderen te laten proeven van cultureel erfgoed. De scheurkalender is geen lespakket of les maar kan ingezet worden als digitaal tussendoortje in de klas. De
Goed nieuws voor wie verantwoordelijk is voor de educatieve werking van een museum, archief, erfgoedbibliotheek of erfgoedcel, want via Erfgoedwijs.be bereikt u voortaan tienduizenden leerkrachten in Vlaanderen.
Wat is erfgoedwijsheid precies? En waarom is het zo belangrijk om dit begrip voortaan mee te nemen in de educatieve missie? U verneemt er meer over op 11 maart, tijdens de Dag van de Cultuureducatie.
Als eerste museum in Vlaanderen levert het MAS een bijdrage aan de 'BelevenisTafel'. Deze multitouchtafels met tal van applicaties bieden bewoners van zorginstellingen ontspanning en beleving en stimuleren het geheugen.
FARO, Histories en Herita slaan de handen in elkaar en ontwikkelen een nieuwe deelsite over erfgoed op KlasCement.
Hoe geven we de verschillende stemmen in het debat over gecontesteerde standbeelden en straatnamen een plaats? Deze en andere vragen liggen voor op een gespreksavond op 9 maart.
Het voorbije jaar werden in de ErfgoedApp heel wat mooie initiatieven gelanceerd rond Vlaamse Gebarentaal. Een overzicht.