In de maand juni organiseerde de Collegagroep digitale collectieregistratie zes webinars, telkens bijgewoond door zo'n 20 tot 35 deelnemers. Benieuwd naar de presentaties? U vindt ze in dit blogbericht.
Op 25 juni keurde de minister van Cultuur de tweede versie van het Basisprotocol Cultuur goed. Deze versie geldt voor fase 4 van het afbouwplan en is van toepassing vanaf 1 juli 2020.
Stuur voor 20/08/2020 je CV met een motivatiebrief van maximum 2 pagina’s per mail naar info@vai.be. In deze brief geef je aan welke inhoudelijke visie je voor de publieksprojecten van het Vlaams Architectuurinstituut wil ontwikkelen. Na screening van de cv's ontvangen de kandidaten een opdracht ter...
De minister van Cultuur voegt de fanfarecultuur en het historische molenaarsambacht toe aan de Inventaris Vlaanderen van het Immaterieel Cultureel Erfgoed.
Kandidaturen met gemotiveerde brief en uitgebreid cv worden ten laatste schriftelijk verwacht op 24 augustus 2020. Mail je kandidatuur naar Jorijn@werkplaatsimmaterieelerfgoed.be. Meer informatie over de functie-inhoud kan je bekomen bij Jorijn Neyrinck via mail of op +32 (0)478 72 23 01. Een eerste...
Heel wat musea, toerisme- en erfgoedorganisaties brengen deze zomer een ruime waaier aan activiteiten op maat van kinderen en jongeren. Met de nodige creativiteit werkten ze in de ErfgoedApp een speels en kwalitatief aanbod uit.
Maak kennis met enkele cultuurprofessionals en onderzoekers die hun inzichten en ervaringen delen tijdens 'Cultural Heritage for Mental Health' op 10 en 11 december. Vandaag: textielkunstenares Lynn Setterington.
Vlaams minister van Cultuur Jan Jambon en de voorzitter van de Regionale Raad van Hauts-de-France Xavier Bertrand kennen een totaalbedrag van 75.000 euro subsidies toe aan negen samenwerkingsprojecten tussen culturele partners uit Vlaanderen en Hauts-de-France.
Participatief werken met jongeren loont voor veel cultuurorganisaties. Maar wie durft een stapje verdergaan en jongeren ook echt laten meedenken over het beleid van uw cultuurorganisatie?
Een optimale beleving in uw museum of attractie is cruciaal. Zo maakt u van uw bezoekers echte fans en verhoogt u de kans op een sterkere reputatie, verhoogde inkomsten en maatschappelijke meerwaarde.