Rise & Shine: boost uw PR!

Erfgoedorganisaties en public relations: het is niet altijd een gelukkige combinatie. Wie zichzelf de komende jaren op de kaart wil zetten als een spannende en kwaliteitsvolle plek, maakt best werk van een echte PR-strategie. Ook u.

Dat vergt niet alleen volgehouden inspanningen, maar ook een nieuwe benadering. Eentje die vertrekt vanuit een sterk verhaal. Want storytelling en branding zijn vandaag meer dan ooit cruciaal. Die moeten ‘kloppen’ en vertrekken vanuit het DNA van de organisatie. Wat zijn de sterktes? En waarmee maakt uw instelling echt het verschil?

Het antwoord op die vragen moet vertaald worden in een sterke en heldere communicatiestrategie. En daarin speelt een doorgedreven perswerking een belangrijke rol. Als succesvolle persmedewerker slaagt u erin om een helder en goed verhaal coherent en overtuigend te brengen naar de juiste contacten, in combinatie met een continue opvolging.

Maar: iedereen wil graag in de media komen. Gevolg is dat journalisten overspoeld worden met informatie en dat aandacht genereren voor uw aanbod best uitdagend kan zijn. Waarin schuilt de moeilijkheid? Weten wat de verschillende media willen en hoe u hen efficiënt kan helpen. Bovendien evolueert het medialandschap continu, en is het belangrijk te allen tijde de controle te houden over de output. Dit alles zorgt ervoor dat een succesvolle mediacampagne niet alleen afhankelijk is van goede relaties met de media, maar ook van de ervaring om een campagne op te bouwen en creatieve invalshoeken te vinden op maat van de media, maar ten dienste van het huis.

Tijdens deze workshop (9.30 - 16.30 uur):

  • Bepaalt u mee het DNA van uw erfgoedinstelling en leert u erover wervend te communiceren.
  • Schrijft u aan een persbericht volgens de regels van de kunst (met aandacht voor opbouw en structuur, beeldmateriaal, tone of voice, do’s & don’ts, enz.).
  • Leert u meer over hoe u een (h)echte relatie opbouwt met de juiste journalisten en hoe u werk kunt maken van een echte, dienstbare follow-up.

Over de docent:

U kent ongetwijfeld Wiels. Dat Brusselse kunstencentrum was de voorbije jaren voortdurend in de media. Die opvallende aanwezigheid is Micha’s verdienste. Als communicatie- en persverantwoordelijke van Wiels slaagde hij er keer op keer in om het aanbod en de activiteiten van Wiels passend en krachtig te vertalen naar een zeer diverse waaier van media in zowel binnen- als buitenland. Vandaag is hij zaakvoerder van het PR-bureau Club Paradis. Dat is gespecialiseerd in PR-campagnes rond (hedendaagse) kunst en heeft klanten als Tim Van Laere Gallery, Independent Art Fair, Antwerp Art Weekend, Collectible Design Fair en Sofie Van de Velde.

Praktische info

Begindatum
Locatie
FARO, Priemstraat 51, 1000 Brussel
Lesgevers
Micha Pycke
Prijs
50 euro, incl. broodjesmaaltijd
Deelnemers
Maximum aantal deelnemers: 15
Meer info

Inschrijven kan online via onderstaand formulier.

Uiterste inschrijvingsdatum
Contactpersoon
Manager communicatie, pers en partnerships | hoofdredacteur faro
T
02 213 10 73

Elders op FARO

Een jaar lang wordt de diversiteit en rijkdom van alle soorten erfgoed in Europa gevierd. Ook in Vlaanderen beweegt er ...
In de gloednieuwe toolbox 'Erfgoed waarderen' verzamelen we voor u alle informatie die u nodig heeft om een waardering tot ...
faro | tijdschrift over cultureel erfgoed is het tijdschrift van FARO. Vlaams steunpunt voor cultureel erfgoed vzw. faro verschijnt viermaal