Vernieuwende businessmodellen in de culturele sector. Hype, noodzaak of schrikbeeld? Colloquium Fonds voor Cultuurmanagement

Op woensdag 22 mei 2019 organiseert het Fonds voor Cultuurmanagement van de Universiteit Antwerpen zijn jaarlijks colloquium, dit keer over vernieuwende businessmodellen in de culturele sector.

Onder druk van de digitalisering moeten culturele en creatieve organisaties hun manier van werken herdenken. Zowel op Europees als op lokaal niveau is het vinden van een vernieuwend businessmodel het nieuwe buzzwoord in de culturele sector.

Een businessmodel is meer dan een verdienmodel: je vertrekt van de waarden die je wil overbrengen en voor wie. En dan denk je na over de juiste partners, de gepaste kanalen en middelen. Nu iedereen op zoek is naar aanvullende financieringsbronnen, kan een businessmodel een handige manier zijn om op een holistische manier na te denken over de architectuur van je eigen organisatie.

Tijdens het colloquium cultuurmanagement staan we stil bij het concept businessmodel en laten we interesting practices aan bod komen uit verschillende sectoren, zoals Concertzaal Splendor in Amsterdam, Openluchtmuseum Bokrijk en De Republiek in Brugge.

TIjdens het colloquium wordt ook de Scriptieprijs voor Cultuurmanagement uitgereikt, alternerend voor een doctoraatsstudie en een masterscriptie.

Praktische info

Begindatum
Locatie
Universiteit Antwerpen, Hof Van Liere, Prinsstraat 13, 2000 Antwerpen
Prijs
45 euro. In de prijs is het boek 'Businessmodellen in de culturele sector' inbegrepen dat na het colloquium verschijnt bij LannooCampus.
Meer info

Organisatie: Fonds voor Cultuurmanagement Universiteit Antwerpen

Inschrijven kan via deze link.

Elders op FARO

Of u nu actief bent in de cultureel-erfgoedsector of in aanverwante sectoren, vanuit wetenschappelijk oogpunt of gewoon vanuit interesse onderzoek ...
In de gloednieuwe toolbox 'Erfgoed waarderen' verzamelen we voor u alle informatie die u nodig heeft om een waardering tot ...
Kent u hem al, de nieuwe versie van de ErfgoedApp? Op basis van feedback van gebruikers en contentmakers werd de ...