Publiek18: deel uw communicatie- en marketingervaring
20 maart. Die dag staat met stip in uw agenda aangekruist. Tenminste, als u met communicatie(beleid) bezig bent, of communicatie in uw werking belangrijk vindt. Die vindt Publiek18 plaats, opnieuw in de Gentse Minardschouwburg.
Publiek18 is een leer- en ontmoetingsdag, en een initiatief van het lerend netwerk Publiek Centraal. Dit jaar wordt het een bijzondere editie, want inhoudelijk mee gestuurd door een aantal steunpunten – waaronder FARO – en … uzelf! Maar daarover zo dadelijk meer.
Op de affiche staan vijf topexperts en meer dan twintig organisaties uit social profit en overheid. Een inspiratiedag vol tips en praktijkvoorbeelden over hoe u meer publiek bereikt. Met onder meer cases over storytelling, sociale media, marketingstrategie, digitale communicatie, GDPR, innovatie, ambassadeurschap, participatie, jongerenmarketing, diversiteit en fondsenwerving – en nog veel meer.
U kunt dus uw inzichten komen delen. Daarbij gaan we ervan uit dat elke organisatie (veel) ervaring heeft met communicatie. In de social profit is het immers niet ongebruikelijk dat ervaringen en analyses gedeeld worden. Naast de keynotes zijn er langere sessies, van een uur, kortere sessies, van een half uur, en zeer korte sessies, tafelverhalen van vijftien minuten waarbij tien mensen rond een tafel plaatsnemen.
10 organisaties gezocht
De voorbije maanden hebben we zelf al tien sterke praktijkvoorbeelden verzameld. Voor de andere tien sessies kunnen organisaties zich kandidaat stellen, of een praktijkvoorbeeld van een andere organisatie suggereren.
Heeft u, of kent u, een interessant praktijkvoorbeeld rond communicatie en marketing in social profit en overheid? Stuur ons voor 3 februari een mail en beschrijf in max. 200 woorden je voorbeeld. Dat mag een concrete campagne zijn of een algemene aanpak.
Fuck-upstory
We zoeken vooral inspirerende praktijkvoorbeelden rond sociale media, digitale media, storytelling, marketing- en communicatiestrategie, het gebruik van beeld (foto en video), financiering, etnomarketing, ledenwerking, vrijwilligerswerking, participatie (cocreatie, crowdsourcing, ambassadeurs, netwerken …), analytics, CRM en GDPR.
Het moet niet per se een succesverhaal zijn. Dat iets niet helemaal uitpakte zoals het gepland was, kan ook zeer inspirerend zijn voor de collega’s. Zelfs een totale mislukking, een fuck-upstory of faalverhaal, vinden we interessant.
Uw verhalen ondersteunen met een presentatie mag, maar hoeft zeker niet. Belangrijk is dat ook de deelnemers aan de sessie heel wat vragen kunnen stellen. Op die manier bieden uw ervaringen nog meer inspiratie. Als u uw verhaal komt vertellen, neemt u niet alleen gratis deel aan Publiek18 (de normale deelnameprijs is 150 euro), u krijgt er ook nog eens 100 credits voor, een onderdeel van de Publiek Centraal-campagne Betaal met het verhaal. Een credit is momenteel 1 euro waard. De credits kunt u tot maart 2019 gebruiken bij de inschrijving van een van de activiteiten van Publiek Centraal.
Naar Publiek18 komen 250 mensen van organisaties uit social profit en overheid. De inspiratiedag is nu al bijna helemaal uitverkocht. Alle info vindt u op de website van Publiek18.