Vergroot uw digitale voetafdruk en leer die impact meten

Kent u Google voor Non-Profitorganisaties al? Dat programma verleent vzw’s gratis toegang tot betalende Google-producten zoals Google Analytics, G Suite en Google Ad Grants maar biedt ook specifieke diensten ontworpen voor non-profitorganisaties. In België verloopt uw aanmelding bij Google voor Non-Profitorganisaties via SOCIALware, een organisatie die verenigingen uitrust met de technologie die ze nodig hebben om hun maatschappelijke opdracht optimaal te vervullen. Hoe u dat doet, leest u op deze pagina.

Aan de slag met Google Ad Grants

Via Google voor Non-Profitorganisaties kan u ook intekenen op het Google Ad Grants-programma waarmee u maandelijks 10.000 dollar ontvangt om Adwords-advertenties op te zetten en zo uw website bovenaan de zoekresultaten van de Google-zoekmachine te laten verschijnen. Door ervoor te zorgen dat uw online advertenties optimaal worden weergegeven in de zoekresultaten, bereikt uw non-profitorganisatie uiteraard een veel breder publiek. 

Geen idee hoe u hiermee van start gaat? Of geen tijd om zelf een campagne op te zetten? Om optimaal gebruik te maken van Google Ad Grants biedt de Digital Masters Academy opnieuw de mogelijkheid om een team van digitaal opgeleide studenten een campagne te laten ontwikkelen en te optimaliseren op maat van uw vzw.

  • Er wordt risicoloos een op maat ontworpen Adwords-campagne opgezet die u nadien verder kan doen lopen.
  • Na hun theoretische training in Google Ads Fundamentals, Google Ads Search en Google Analytics doen de studenten waardevolle praktijkervaring op met uw case. 

Als non-profitorganisatie kan u kostenloos deelnemen. Interesse? Meld u dan gauw aan via dit formulier. De studenten kiezen hun opdrachtgever in oktober en gaan in november van start. Ook FARO nam vorig jaar deel aan het programma. Een studententeam van de Karel de Grote Hogeschool in Antwerpen optimaliseerde toen de Google Adwords-campagnes van de ErfgoedApp. 

Workshop Google Analytics en Google Adwords

U kan van start met de producten van Google voor Non-Profitorganisaties, fijn zo. De impact van uw website meten of de vindbaarheid daarvan nu ook analyseren, is voor velen onder ons echter niet evident. Daarom organiseren we op 24 oktober 2018 een workshop Google Analytics en Google Adwords.

De workshop richt zich naar communicatie- of marketingmedewerkers die graag concreet en efficiënt aan de slag gaan met de Google-producten. Het Nederlandse bureau INTK heeft veel praktijkervaring met digitale campagnes in de cultureel-erfgoedsector. Op één dag reiken ze u een stevige basis aan waarmee u nadien zelf aan de slag kan. Er is ook ruimte voorzien voor praktijkcases en vragen. Inschrijven kan via de FARO-kalender.

Foto: CC0

Michelle Van Meerhaeghe