Stel u kandidaat voor LinC Lage Landen

Woord 'leadership' in scrabble letters. Foto: Mango Matter via Pixabay

LinC Lage Landen is een intens en boeiend leertraject voor leiders in de culturele sector, zowel uit Vlaanderen als Nederland. De volgende editie start in oktober 2024.

Wil u uw leiderschapspotentieel verkennen en aan uw persoonlijke ontwikkeling werken? Dan is het LinC Lage Landen-programma misschien wel iets voor u. Dit programma tilt uw leiderschap naar een hoger niveau en stimuleert kennisuitwisseling en samenwerking in de cultuursector. Hoe precies?

• Doorheen het programma krijgt u deskundige begeleiding van toonaangevende leiderschapsexperts uit en buiten de sector.
  • U verdiept uw inzichten en stimuleert innovatie in uw team.
  • U bouwt ondertussen een waardevol en duurzaam netwerk uit met andere culturele leiders uit Vlaanderen en Nederland.

Praktisch

In LinC Lage Landen is plaats voor maximaal twintig deelnemers, tien uit Vlaanderen, tien uit Nederland. De programmacommissie bepaalt de criteria voor toelating. Maar volgende (zachte) criteria worden alvast in rekening gebracht:

• de ambitie, passie en potentie om verandering en vernieuwing in de cultuursector te realiseren;
  • voldoende tijd om het programma te volgen en aanwezig te zijn tijdens bijeenkomsten (gemiddeld 1 dag per week);
  • de bereidheid om te leren, om standpunten, meningen en dominante denkkaders ter discussie te stellen en uw manieren van werken uit te breiden;
  • de bereidheid om uw eigen netwerk, tijd en vakmanschap ten dienste te stellen van de andere deelnemers en de sector in Vlaanderen en Nederland;
  • de wil om zakelijke of artistieke innovaties te realiseren;
  • duidelijke motivatie hoe Linc Lage Landen in uw persoonlijke en loopbaanontwikkeling past.

Voor meer informatie over LinC Lage Landen, inclusief het programma, de aanmeldingsprocedure en details over deelnamekosten, kunt u terecht op de website van de Antwerp Management School, masterclass Leiderschap in Cultuur.

Afbeelding: Mango Matter via Pixabay

Jacqueline van Leeuwen